Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 19:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

finde netværk trådløst

har ledt efter samme emne, men kan ikke umiddelbart finde noget der kan hjælpe mig...
Jeg har netop købt en accec-point (D-link DWL-900AP+) og sat det til vores netværksstik på kollegiet...
Nu har jeg et netværkskort i min bærbare computer (D-link DFE-690TXD). Men kortet går ikke automatisk igang med at lede efter et trådløst netværk, hvordan får jeg det til det? Det eneste der står er at 'netværkskablet ikke er forbundet.... Min bærbare kører XP..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juli 2005 - 20:50 #1
Hvis du direkte provokere dit trådløse netkort (kontrolpanel/netværk) til at søge/finde noget - hvad så ?

Har du også en alm. LAN stik i putter - så 'disable' det så det ikke blander sig. (det har jeg måtte gøre på min ene bærbar).

Bruger du D-link DFE-690TXD 's driver eller XP's egen ? Bemærk i ServicePack2 (SP2) er der forbedret/udvidet funktioner mht. trådløst.

Mere _kan_ følge...
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2005 - 22:04 #2
(du har husket at tænde for dit trådløse netkort det skal man på de fleste bærbar.. ellers vil der stå det som du skriver)
Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 22:10 #3
hvordan tænder man det?
Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 22:20 #4
har prøvet at disable det LAN-stik jeg har i putteren, men kan ikke 'tvinge' det trådløse til at søge efter acces-pointen...
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2005 - 22:21 #5
er det et netkort du selv har sat i eller et som var i computeren?

du mangleder også lige at svare på det majsmarken spørger om.
Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 22:24 #6
jeg har selv sat det i og det fungerer fint, hvis jeg tilslutter det manuelt med kabel direkte til netværket...
Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 22:47 #7
men som sagt kan det ikke finde acces-point!
Vil bare godt have mit isatte netværkskort til at lede efter AP'en!
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2005 - 22:53 #8
øhhh det er jo ikke et trådløst netværkskort du har købt men et alm. netværkskort.... så forstår jeg godt at du ikke kan få det til at forbinde....
Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 22:56 #9
Hmmm for sgu det skulle det det være, hvor sikker er du på at det ikke er det?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juli 2005 - 23:03 #10
Som <kenp> hentyder til - Hvis den bliver ved med at sige/skrive 'netværksKABLET ikke er forbundet.... ' så har du ikke fat i det trådløse netkort...
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2005 - 23:05 #11
det er jeg sikker på hvis den model betegnelse som du skriver passer for så er dit "kort" her
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oU4h6j6ltbNlwaaRp7j8sFD2onGQTo48EB9fhzKLnJkwYsenRZ4Q=

Og det er ikke trådløst
Avatar billede elge Nybegynder
25. juli 2005 - 23:29 #12
nej det har jeg også lige læst mig til!! Fik det i gave af en der gav mig det som trådløst kort, men det var det ikke! Godt han nu erkender sin fejl og vil give mig et nyt, skriv lige et svar, så du kan få point'ene
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juli 2005 - 23:33 #13
Ja - det var da lidt af en speciel 'fejl' - du skulle ellers have været så glad for dit nye legetøj - - -
Point til <kenp> ...
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2005 - 07:09 #14
ja det er lidt surt :( men syntes aligevel majsmarken og mig skal dele..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2005 - 09:40 #15
ping...