Avatar billede matias Nybegynder
10. april 2001 - 07:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netkort - problem

Jeg har instaleret et netkort SMC 1211.
Jeg har win 98 se.
Mit bundkort er DFI P5BV3+ Rev.C
Efter netkortet er kommet i, er comp. blevet meget langsom til at starte op og lukke ned.
Der er ingen konflikter i enhedshåndteringen, men jeg har hørt der er et eller andet man kan gøre for at løse problemmet.
Avatar billede matias Nybegynder
10. april 2001 - 07:33 #1
Den er forrasten også begyndt at \"fryse\"...mest når jeg bruger explorer.
Avatar billede spine Nybegynder
10. april 2001 - 08:40 #2
Start med at tildele netkortet en ip adresse.
Højreklik på ikonet \"andre computere\" på skrivebordet, vælg \"egenskaber\" nederst....herfinder du punktet \"tcp/ip på smc 1211 adapter\" eller noget lignende...markerer linien og vælger egenskaber, tildel nu selv netkortet en ip adresse, eks. 192.168.0.1 som er reserveret til intranet. Det giver en god gevinst under opstart....mht til problemerne med explorer, kunne du jo evt. prøve et andet netværkslogon, det gøres samme sted, hvor istedet for \"klientprogram til microsoft netværk\" kan vælges \"windows familiy logon\" den er uogså lidt hurtigere under opstart, og du slipper for adganskode, hvis der ikke er mere end en enkelt bruger på maskinen.
god fornøjelse.
Avatar billede matias Nybegynder
10. april 2001 - 09:04 #3
Det hjalp på mit start-problem, at tildele netkortet en ande ip adresse. Men der er stadig et mega lukke-problem, den kommer ikke længere end til skærmen hvor der står \"windows lukkes\".....og der bliver den stående indtil jeg trykker på sluk-knappen.
Men den kører ikke scandisk når jeg starter op igen...og så må windows jo være lukket korrekt ?
Det er som om der bliver slukket for harddisken inden den er klar til det.
Avatar billede spine Nybegynder
10. april 2001 - 09:09 #4
Det er højest sandsynligt det kendte 98 se problem med nedlukning, det kan i 9 ud af 10 tilfælde løses på følgende måde.
Tryk på start knappen, og vælg \"windows update\" du skal have forbindele til internettet, så drøner den ind på en microsoft hjemmeside hvor der efter et øjeblik, kommer en liste frem med forskellige opdateringer til netop dit system...her skal du først og fremmest vælge den opdatering der hedder windows98 se nedlukningsproblem, men du kan jo ligesåvel hente andre opdateringer....den downloades og installeres automatisk, efter genstart af pc\'en vil problemet højest sandsynligt være løst.
god jagt
Avatar billede matias Nybegynder
10. april 2001 - 09:12 #5
den er desværre hentet....uden effekt :(
Avatar billede spine Nybegynder
10. april 2001 - 09:18 #6
så er du nok det tiende tilfælde ;-).
min egen maskine derhjemme kører dualboot 2K lukker ned uden problemer, og win98se vil jeg tro lukker ned hver tiende gang ca. ...... og jeg har også hentet opdateringen...men den hjælper da hos nogle ;-) Jeg tror bestemt ikke at nedlukningsproblemet er relateret til dit netkort, men udelukkende et 98se problem....som vi jo må håbe på at der kommer en løsning på engang ;-)
hygge
Avatar billede popp Nybegynder
10. april 2001 - 14:51 #7
Har du set om der er nogle bios opgraderinger til dit bundkort?
Avatar billede matias Nybegynder
10. april 2001 - 17:33 #8
jeg har hentet nyeste BIOS
Avatar billede spine Nybegynder
11. april 2001 - 07:57 #9
Nu skal man jo heller ikke forsøge at reparere sig ud af et software problem....det ville jo være synd at man under flash af BIOS begik en fejl, som resulterede i geninstallation, hvis fejlen er 98se\'s og i praksis ikke kan løses....
Avatar billede matias Nybegynder
11. april 2001 - 09:00 #10
ØV, ØV....nu har jeg prøvet at geninstalere win98 og det er stadig det samme lort. Jeg må sikkert lære at leve med problemmet...så jeg lukker spørgsmålet.

Tak til alle