Avatar billede jlykkegaard Nybegynder
25. juli 2005 - 04:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fake bibliotek

findes der nogle utilities der kan fake noget lignende symlinks fra linux til windows?

jeg vil have en mappe der hedder /shared som når man går ind i peger på roden.

Det skal nok være et utility der gør det på driver level, da det er et andet program der skal snydes
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 06:17 #1
er det ikke bare at dele c drevet med navnet shared ?
Avatar billede jlykkegaard Nybegynder
25. juli 2005 - 08:29 #2
så får je et ekstra drev.......jeg vil have en ekstra folder!
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juli 2005 - 08:52 #3
Gode gamle DOS havde en kommando, JOIN, som gjorde netop den slags ting. Den er imidlertid forsvundet i Windows XP så jeg tror desværre ikke at du får meget held med at finde noget. :^|
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2005 - 09:14 #4
Har du kikket på CygWin, der er (næsten) linux kommando prompt til windows. Jeg sidder ikke ved min egen maskine lige nu, så jeg kan ikke kontrollere om der er noget tilsvarende
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. juli 2005 - 14:41 #5
Du mounter bare dit drev i shared

Det kan gøres fra diskhåndtering > tilføj drevbostav

eller fra prompten med mountvol
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. juli 2005 - 14:41 #6
Det kræver du kører med NTFS
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. juli 2005 - 14:44 #7
NTFS understøtter også hardlinks, men kun til filer
Avatar billede jlykkegaard Nybegynder
07. oktober 2005 - 21:14 #8
fik ikke fyldestgørende svar
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. oktober 2005 - 23:02 #9
NTFS understøtter symlinks på samme måde som Linux. Du kan f.eks. benytte sysinternals' junction til at oprette dem http://www.sysinternals.com/Utilities/Junction.html

Men jeg vil anbefale du googler emnet først, da de kan have uheldige følger, hvis du bruger et mindre uegenet filhåndteringsværktøj (f.eks. stifinder), til at tilgå dine links

Men at mounte roden af dit drev i en undermappe, kan du gøre på samme måde som jeg beskrev, fra diskhåndtering. Så hvad mener du, at du mangler at få svar på?
Avatar billede jlykkegaard Nybegynder
07. oktober 2005 - 23:07 #10
well, nu har jeg jo fået fyldestgørende svar, desværre er det for sent da jeg har opgivet det projekt.

Jeg var ikke klar over at ntfs understøttede symlinks til "mapper"(roden).

Hvis du gerne vil have point kan du oprette et spm.