Avatar billede e30 Nybegynder
24. juli 2005 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Infrarød forbindelse mellem bærbar pc og nokia mobil tlf.

Kan man bruge den infrarøde adgangsvej til overførsel af Nokia programmer til Nokia 6230i mobiltelefon fra pc'eren.

Jeg har prøvet men kan ikke få dem til at connecte - ved ikke om det er mig der ikke kan finde ud af at slå den infrarøde forbindelse til på min bærbare....

Hjælp tak:...
Avatar billede japping Nybegynder
25. juli 2005 - 08:52 #1
Ja det kan man godt, men man skal have administrationsrettigheder for at kunne slå den infrarøde port til og fra.

Nokia har programmer på deres hjemmeside, som kan overføre diverse ting til telefonen.
Avatar billede e30 Nybegynder
25. juli 2005 - 09:07 #2
hvordan slår man den infrarøde forbindelse til på pc'eren så?????
Avatar billede compater Nybegynder
25. juli 2005 - 13:54 #3
Det skal ikke slåes til, systemet opdager selv, når man forsøger at tilslutte udstyr via infrarød...
Avatar billede japping Nybegynder
25. juli 2005 - 14:01 #4
I Windows gør du følgende:

START - Control Panel - Performance and Maintenance - System
Tryk på fanen "Hardware" og knappen "Device Manager"
Du får nu en liste over hardware hvor du skal finde in infrarøde port. Jeg har ikke adgang til en sådan port. Men under "Ports (COM & LPT) kan du f.eks højreklikke på COM1 og vælge Properties. Nederst i det nye vindue kan man aktivere porten.
Avatar billede e30 Nybegynder
25. juli 2005 - 15:10 #5
compater>>> den opdager ikke min mobiltelefon :-(
Avatar billede scuderia Nybegynder
25. juli 2005 - 17:33 #6
Har du fået Nokia Pc Suite. Det mener jeg er nødvendigt.
Avatar billede compater Nybegynder
25. juli 2005 - 18:06 #7
Det er vigtigt at du ikke er længere væk end 1 meter, ellers fungere det ikke !!

Prøv at se efter i enhedshåndtering om der er installeret en infrarød enhed.
I XP---> Start--->kontrolpanel--->System--->Fanen "Hardware"---> Enhedshåndtering.

Hvis du er sikker på at du har IR, men ikke kan se den under enhedshåndtering, så kan det være at den skal aktiveres via din BIOS.
Avatar billede e30 Nybegynder
26. juli 2005 - 09:02 #8
compater>> du havde ret. IR skulle slås til i BIOS. Og nu virker det .... TAKKER
Avatar billede compater Nybegynder
26. juli 2005 - 09:38 #9
Det var så lidt... :-)