Avatar billede tnt Novice
24. juli 2005 - 22:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD brænder der ikke kan afspille DVD'er eller installere progs

Jeg har en Plextor PX-716A intern DVD brænder i min computer.

Problemet er at den ikke kan afspille DVD film. Dvs. den afspiller dem godt nok, men det hakker overdrevet meget, og den viser noget i retning af et frame per sekund!

Desuden har jeg problemer med at installere spil og programmer, senest med GTA:SA. Den kører installationsprogrammet godt nok, men under filoverførslen kan den pludselig ikke læse en fil(typisk, en stor data fil), og kan derfor ikke installere det. Det skal siges at jeg godt kan installere det på min bærbare uden problemer, så det er ikke DVD'en der er i stykker.

Jeg kører Win XP på maskinen. Jeg kan uden problemer brænde en cd, og læse denne i drevet.

Det virker umiddelbart som et defekt drev, på trods af at det kun er et par måneder gammelt. Jeg ville dog høre, om det er noget der siger nogen noget andet inden jeg sender det til reparation.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
24. juli 2005 - 23:12 #1
Lige et par tips:

Har du selv tilsluttet den? Og er den i så fald tilsluttet korrekt (kabel-/jumper setting).

Har du tjekket dens overførselstilstand i "enhedshåndtering" PIO/DMA (skal være DMA).

Ang. afspilning af dvd film: Har du tjekket dens område nr (region) under egenskaber for drevet?

-tobber
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
24. juli 2005 - 23:27 #2
Da jeg selv har en Plextor brænder magen til, ville jeg lige tjekke garantien (mener, der er on-site ombytning) og faldt over dette værktøj, udviklet af Plextor.
PX-info laver en diagnosticering  af brænderen som den er sat op i dit system og e-mailer en logfil til Plextor Support.

Tjek PX-Info ud på adressen:
http://www.plextor-europe.com/technicalservices/support/infoprogram.asp?choice=PX-Info%20utility
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
25. juli 2005 - 00:04 #3
I tilfælde af at Plextor drevet er defekt, har du her et link til garantibetingelserne på dansk:

http://www.plextor-europe.com/technicalservices/support/conditions.asp?choice=Conditions&printer=False&language=Danish

Hvis Plextor anerkender en ombytning (RMA), vil de hente dit defekte drev på din adresse og bringe dig et nyt (Collect & Return) - kvit & frit.

Altid en trøst at vide, selvom det forhåbentlig ikke bliver nødvendigt.
Har selv mange dårlige erfaringer med cd-rom/dvd drev - indtil jeg skiftede til Plextor. Ikke engang en eneste fejlbrændt cd-dvd er det blevet til med min Plextor.
Avatar billede tnt Novice
25. juli 2005 - 00:30 #4
Ja, jeg har selv installeret den, og den er tilsluttet korrekt.

Den står til DMA

Problemet skyldes heller ikke region koden. den er rigtig nok.

Jeg har kørt PX-info, og vil sende det til Plextor, så må vi høre hvad de siger til det.

Tak indtil videre i hvert fald
Avatar billede tnt Novice
25. juli 2005 - 15:58 #5
Okay, Plextor sender mig en ny enhed, og jeg må indrømme at jeg er lettere overraskede over at de gør det, ud fra en 250 tegns fejlbeskrivelse, men jeg klager ikke!

tobbersecondary -> du kan lige oprette et svar, så kan du få pointene som fortjent.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
25. juli 2005 - 17:15 #6
Tillykke, det kan altid betale sig at købe kvalitetsvarer mht. garanti.