Avatar billede dna Nybegynder
24. juli 2005 - 17:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows service paths

Hej alle!

Jeg er igang med at lave en applikation, der skal køre som service, og er løbet ind i et problem.

Jeg plejer at ligge en fil i samme mappe som min .exe fil, der indeholder nogle settings til programmet. Dette vil jeg gerne kunne gøre på min service også. Normalt kan jeg bruge Application.StartupPath til at finde ud af hvor mit program kører fra, men det kan jeg jo ikke i en service.

Nogen som har nogle gode ideer? Det skal måske også siges at der skal kunne køre flere ens "services" på den samme maskine (med hver deres settings fil), så jeg kan ikke bare hardcode det ind i programmet.

dna
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 17:12 #1
prøv:

Path.GetDirectoryName(Environment.GetCommandLineArgs()[0])
Avatar billede dna Nybegynder
24. juli 2005 - 20:54 #2
Du ved sq mange ting.... :-)

Smid et svar!

dna
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 20:56 #3
svar