Avatar billede as123456 Nybegynder
24. juli 2005 - 12:18 Der er 10 kommentarer

"DirectX features" not available

Hej alle,
Mine DirectX Features er "not available"

DirectDraw Acceleration: Not Available
Direct3D Acceleration: Enabled
AGP Texture Acceleration: Not Available

Min conf:
Bundkort        MSI6728 (865PE neo2)
Grafikkort      Aopen 6800 ultra
Ram            Geil 1GB PC 4200

Jeg er har selv med it til dagligt at gøre, så jeg har prøvet en del:

1. Opdateret Intel chipset utility til 7.2.1.1003
2. Opdateret til driver til grafikkort-driver til 77.72
  (Har også prøvet noget beta-driver bl.a 77.76)
3. DirectX = 9.0C (4.09.0000.0904)
4. Hardware acceleration er sat til full
5. Har prøvet at disable write combining
6. Prøvet at disable alle andre services end Microsoft's
7. Nyeste BIOS "instaleret" (2.5)
8. Prøvet at disable system/win.ini
9.

Jeg har læst spalte op & ned i nyhedsgrupper, og folk ender altid op med at geninstalere når de støder på dette problem:

Kan nogen hjælpe ?

Mvh.
Allan Schmidt
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 12:22 #1
forsøg at overskrive dine system filer med :
(hav xp cd klar)
sfc /scannow

Hvor efter du hopper ind på
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

og installerer igen...

Jeg kan dog ikke med nogen form for sikkerhed sige at det vil hjælpe..
Avatar billede as123456 Nybegynder
24. juli 2005 - 12:24 #2
Jeg glemte lige at fortælle, at jeg i forbindelse med mit arbejde (DaimlerChrysler) har talt med Microsoft ang. dette problem. MEn den support-medarbejder jeg fik fat i kunne ikke løse problemet.
Har spurgte sit bagland.

Og på Microsoft's hjemmeside fandt jeg en tråd der omhandlede dette - Men ingen løsning:
http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/newsgroups/reader.mspx?query=acceleration+not+available&dg=microsoft.public.windowsxp.video&cat=en-us-ms-winxp&lang=en&cr=US&pt=&catlist=B0DE109D-10E1-4C3C-BCC9-8EB7A22FC6A0&dglist=&ptlist=&exp=&sloc=en-us
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 12:36 #3
kan du ikke engang gå til "dxdiag" fra "kør" ?
Avatar billede as123456 Nybegynder
24. juli 2005 - 12:56 #4
Jo det kan jeg godt - Det er der jeg har info fra - Jeg er i færd med at prøve det andet
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 13:11 #5
men kan den klare den 3d test der er i dxdiag ?
Avatar billede as123456 Nybegynder
24. juli 2005 - 13:23 #6
Jo det kan den - Jeg kørte "kommandoen" du skrev. Nu kan jeg kun starte den op i safe mode. Det ser ud som om det går i BSOD - Skærmen går i on/off hele tiden.
Jeg formoder det er fordi cd'en jeg havde ikke er streamlined med SP2, og det er SP2 jeg har inst - Tænkte jeg ikke lige på.
Any ideas - Last know good conf. ?
Mvh.
AS
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 13:45 #7
har du ikke et andet graifkkort.. som ikke er nvidia eller ATI...

Smid det i....

Slet alt der hedder graffikkort driver og directx, gerne på den "hårde måde" ved at slettte filerne manuelt og i regedit...

Forsøg da igen med at smide det "gamle" kort i... og installer de nyeste drivere(ikke beta), og directx 9c
Avatar billede milter Ekspert
24. juli 2005 - 14:39 #8
Et supplement til "jokkejensens" indlæg.

Prøv at hente programmet "Driver Cleaner" fra linket herunder. Det fjerner alle rester af grafikkortdriveren, som er er blevet efterladt ved en normal "Uninstall".
Avatar billede milter Ekspert
24. juli 2005 - 14:40 #9
Og så glemte jeg selvfølgelig linket. Kommer her:

http://www.drivercleaner.net/dc.htm
Avatar billede as123456 Nybegynder
24. juli 2005 - 20:12 #10
Hej igen,
JA...... jeg endte med at geninst.

Jeg streamlinede XP-cd'en så der var SP2 på den, men lige meget hjalp det.

Mht. til det med grafikkortet, så har jeg også prøvet det en tidligere gang - Også det med drivercleaner. Og jeg har også en tidligere gang fundet et 3'rd party DX uninstall program.

Så....... tak for hjælpen