Avatar billede vardox Nybegynder
24. juli 2005 - 00:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Menu med XML

Hey

Jeg har ikke været i stand til at finde en frisk tutorial om hvordan man bedst laver en dynamisk menu, så jeg spørger her.

XML opbygning
<section>
    <name>Template 1</name>
    <file>content.xml</file>
</section> osv...

Jeg vil have den til at skrive menupunkterne over hinanden, og have smidt variablet xFile i hovedet når jeg trykker på et menupunkt. Til selve menupunktet vil have et movieClip.

Patrick - Flash MX 2004
Avatar billede per-olof Nybegynder
24. juli 2005 - 10:43 #1
Kigge på http://www.per-olof.net/phpscript/default.asp Du finder DL under Flash, "Dropdown menu i Flash" Hvis det er noget sådant du ønsker
Avatar billede vardox Nybegynder
24. juli 2005 - 18:08 #2
Tjaa... sådan nogle har jeg nu ikke haft svært ved at finde på nettet. Det jeg ikke har kunnet finde er en tutorial der holder det simpelt nok - de fleste blander mange submenuer ind i billedet, hvilket ikke er relevant i mit tilfælde.

Jeg er ikke den vildeste flashnørd, så jeg er stadig ikke helt på det rene med OOP i ActionScript, men jeg fandt frem til en løsning der fungerer for mig.

Der hvor jeg vil have min menu har jeg indsat et tomt MC med instance-navnet "menuZone". Så looper jeg min xml igennem og for hvert menupunkt (ingen undermenu) attacher jeg et MC. Dette MC indeholder 2 frames med henholdsvis normal og hover. Det var koden i dette clip der voldte mig besvær, men jeg fik det løst med "this".

Jeg håber at det på en eller anden måde kan hjælpe, for jeg kan ikke beskrive det bedre.

Tak for din tid Per :o)

Patrick
Avatar billede thulstrup Nybegynder
25. juli 2005 - 00:12 #3
Måske den her lille tutorial kan bruges?
http://flashforum.dk/viewtopic.php?t=92