Avatar billede stigbo Nybegynder
23. juli 2005 - 19:51 Der er 8 kommentarer

opsætning af Linksys WRT54G-EU-trådløs router - j

Har købt ovenstående idet jeg skal have installeret et IPcam.
Kørte før med netgear-trådløs, men havde som mange andre problemer med at række min bærbare pc.
nu er spørgsmålet
1: kan jeg brugen ovenstående til TDC
2: Jeg har fast ip adresse bruger DHCP
3: Jeg kan bare ikke få den trådløse til at køre, skal jeg ændre nogle parameter eller hvad.
Jeg mente at man bare skulle gå ind og sætte den op til DHCP og så skulle den bare køre.
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2005 - 23:18 #1
1: ja
2: ja
3: du skal jo lige sætte det trådløse op først.. og konfigurer dine trådløse klienter.
Avatar billede stigbo Nybegynder
23. juli 2005 - 23:35 #2
lidt klogere blev jeg da. Måske jeg ikke har udtrykt mig helt korrekt. Jeg bruger ikke trådløs mellem min pc og router, der bruger jeg alm lanstik. Jeg kan således ikke få routeren til at "spille" via kabel. Det trådløse må jeg se på siden hen.
mvh
STig
Avatar billede stigbo Nybegynder
23. juli 2005 - 23:36 #3
skal jeg konfigurere noget i routeren ??
mvh
Stig
Avatar billede kenp Novice
24. juli 2005 - 10:07 #4
nu ved jeg ikke hvem du har som udbyder... hvis det er webspeed skal du genstarte dit modem..

Når du har fast ip via dhcp så skal du sætte din router til dit modem også vente til den fornyer din ip (kan tage noget tid) så skal du faktisk bare sætte dit trådløse op. også køre guiden inden i routeren så den står til at hente ip-adresse automatisk.
Avatar billede stigbo Nybegynder
24. juli 2005 - 11:02 #5
Jeg har TDC som udbyder har adsl. Og har lige talt med support i en time uden de kan finde ud af det.De siger at min router bliver tildelt ipadresse, men jeg kan ikke se den i routeren under status. Hvis jeg bruger min gamle linksys kan jeg godt se ip add og den virker fint, men hvad hjælper det når jeg nu skal have et ip camera og min bærbare op at køre
Avatar billede kenp Novice
24. juli 2005 - 11:08 #6
du kan da bare nøjes med at bruge lanport i din nye linksys.. også deaktiver dhcp i den nye.. så er det en trådløs swich... :)
Avatar billede stigbo Nybegynder
24. juli 2005 - 13:20 #7
ikke helt forstået. Mener du at jeg skal bruge min GAMLE linksys til lan og herefter sætte den trådløse linksys ?? og vil trådløse så virke som trådløs alene
Avatar billede kenp Novice
24. juli 2005 - 16:42 #8
ja hvis du kun bruger lan port og deaktiver dhcp i den så ja.