Avatar billede peterk Nybegynder
09. april 2001 - 23:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

CDoptagelse i studio DV

Kender du redigeringsprogrammet Studio DV, kan du måske hjælpe mig ?? Når der skal lægges baggrundsmusik på min videofilm, kan jeg ikke veksle imellem flere CD i samme plot, da de enkelte musik stykker ikke bliver gemt på harddisken. De ønskede musik\"bider\", bliver udelukkende gemt som referencer til CDen, hvorfor det kræver at den aktuelle CD sidder i drevet for at man kan høre filen, samtidig med af filmen bliver afspillet. Detter er ikke smart, hvis man benytter flere forskellige CD-kilder i samme plot. Har du en løsning ???
Kender du evt. et musikredigeringsprogram som kan gemme musik CDér i waw format ???
Har du aldrig set StudioDV er jeg hellere dit svar foruden.
Avatar billede cstern Nybegynder
09. april 2001 - 23:44 #1
du skal nok bruge en CD-ripper for at lægge musikken i wav format på harddisken. Hvis du har en brænder kan du 99% sikkert benytte dette som ripper for at få numrene ud af CDen.
Avatar billede peterk Nybegynder
10. april 2001 - 19:59 #2
Hej cstern.
Jeg har fået en CD-brænder for 4 dage siden og har derfor ikke den store erfaring med CD-ripper. Kan du forklarer nærmere hvad dette er ??? Hvordan det bruges osv. ???
Avatar billede cstern Nybegynder
10. april 2001 - 21:02 #3
Det er bare en funktion som lægger lyd-\"sporene\" fra CD\'en ned på harddisken, i wav-format. Hvad er det for en brændersoftware der er med?
Avatar billede peterk Nybegynder
12. april 2001 - 18:08 #4
Hej Cstern.
Jeg har nu selv arbejdet videre med programmet og man SKAL have musik CDén i santidig med at man redigere filmen. Man kan altså ikke veksle imellem CD-plader, ej heller, gemme waw-filer, da HD så får alt for meget at lave når den samtidig med skal redigere filmen.
Ellers mange tak for din indsats.
Avatar billede peterk Nybegynder
12. april 2001 - 18:08 #5
Hej Cstern.
Jeg har nu selv arbejdet videre med programmet og man SKAL have musik CDén i santidig med at man redigere filmen. Man kan altså ikke veksle imellem CD-plader, ej heller, gemme waw-filer, da HD så får alt for meget at lave når den samtidig med skal redigere filmen.
Ellers mange tak for din indsats.
Avatar billede cstern Nybegynder
12. april 2001 - 18:11 #6
OK.
Avatar billede hitman202 Nybegynder
14. april 2001 - 04:46 #7
Så lav (brænd) en cd med alle de ønskede musiknumre fra forskellige cdér inden du lægger lyd på.
På den måde har du alle de numre du skal bruge på éen cd som du kan have i drevet medens du arbejder...
Husk lige at spørge ophavsrettigheds-ejeren om lov inden du bruger kommercielt fremstillet musik som baggrund til private projekter...
Avatar billede peterk Nybegynder
18. maj 2001 - 14:09 #8
Nu har jeg selv arbejdet videre med programmet og det viser sig faktisk at man blot skal skifte CD undervejs, når man så laver den endelige overspilning tilbage i sin video, spørger den om de enkelte musik CD-er som der efter lægges på hd. Herefter overspilles den redigerede video tilbage på videobåndet i den redigerede version og med underlægninsmusik. Det er et kanon program - prøv det.