Avatar billede gerdas Nybegynder
23. juli 2005 - 13:42 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

scripts og actrive x-objekter

Hej!
Jeg har oplevet et par gange - da jeg ville downloade java 1.4, og da jeg ville køre en 3D-video - at der kommer en boks op, hvor der stod følgende: "Tilladelse af aktivt indhold som scripts og active x-objekter kan være nyttigt, men aktivt indhold kan også skade din computer".
Nogen her, som ved, hvor stor risikoen er ? På forhånd tak :-) (Jeg ved ikke, om jeg giver points nok!?)
Avatar billede jokkejensen Novice
23. juli 2005 - 14:52 #1
Du skal kun tillade disse fra sider du stoler på..

Altså kendte sider, fra større producenter, ikke porn/warez/cracks sider mm..
Avatar billede gerdas Nybegynder
23. juli 2005 - 15:14 #2
Nå, det er sådan, det hænger sammen. Dvs. at det er producenten, som evt. kan tilføre skadeligt indhold ... eller måske bare ikke er omhyggelig nok med det ... Java.com må være en sikker producent. Mange tak for svaret og god weekend.
Venlig hilsen Gerda
Avatar billede gerdas Nybegynder
23. juli 2005 - 15:32 #3
Hvordan får jeg egentligt givet mit spørgsmål et blåt flag for at spørgsmålet er besvaret ?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 10:18 #4
Ja scripts og activex kan indeholde trojans og virus, det er derfor vigtigt lige at "stole" på hjemmesiden
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 10:19 #5
du kan acceptere svaret nu, tak :)
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 11:20 #6
Åhja, der er jo en "accepter"-knap!
Men måske jeg lige må stille dig et spørgsmål af generel karakter ?
Jeg kan ikke finde en kategori, hvor jeg kan stille det. Det drejer sig om point-systemet her. Jeg er jo en af dem, som henter hjælp her, dvs. jeg er i minus hvad points angår. Kan det bare fortsætte på den måde :-) ?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 11:40 #7
Uhh jeg trode slet ikke man kunne oprette spørgsmål når man ingen points havde.. Er ikke selv formået at løbe tør... jeg kigger lige i reglerne.. vender tilbage..

Og ja, man kan først afgive accept på et svar, og ikke på en kommentar, som du kan se er de to første beskeder fra mig blot kommentarer, disse kan ikke tildeles point, men de bruges som regel i starten af en tråd, indtil "spørgeren" efterspørger et svar fra den bruger han mener er kommet med en passende kommentar..
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 11:44 #8
Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af om der kræves point for at stille et spørgsmål, men finder det underligt at du kan stille uden at have x antal points at dele ud...

Men stil eventuelt et spørgsmål i Eksperten : Generelt, der finder jeg det mest naturligt :)

Mvh
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 11:46 #9
okay :-) - Jeg har faktisk lige checket mit regnskab. Jeg startede med 1445 points - og jeg har masser af points tilbage 1335. - Jeg kan bare ikke huske, hvordan det gik til, at jeg fik så mange points. Min oprettelse går tilbage til 2004. - Jeg kan ikke finde noget om det i reglerne umiddelbart ?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 11:59 #10
Jeg tror nok man som plus medlem modtager 5 points per dag... så det løber vel altid lidt op :)
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 12:14 #11
Ja, det løber da op. Jeg mener nu ikke, at jeg er plusmedlem. Og jeg kan heller ikke huske, at jeg nogensinde har betalt for noget ?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 12:20 #12
nej man er vist nok automatisk plus medlem det første stykke tid man er på eksperten, kan desværre ikke lige huske hvor længe...
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 12:36 #13
okay - jeg kan se, at jeg nu har et gult flag. Måske fordi den ikke tager accepter, når vi er gået videre med kommentarer. Måske jeg kan få dig til at sende et svar igen, så jeg kan acceptere. Beklager ulejligheden.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 13:00 #14
du burde kunne acceptere mit svar nu :)
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 13:09 #15
Mærkeligt - flaget er stadig gult. Jeg har trykket og trykket "accepter" - og jeg har logget ind og ud ... den kan jeg ikke dreje ...
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 13:34 #16
du skal lige markere mit navn mener jeg :)
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 13:43 #17
Det hjalp :o) - udholdenhed lønner sig ...:)
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 13:47 #18
Tark :)
Avatar billede gerdas Nybegynder
24. juli 2005 - 14:08 #19
Det er mig som takker:-)