Avatar billede mad_man Nybegynder
23. juli 2005 - 13:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

starte stoppe eksternet program

hvordan kan man starte og stoppe et eksternt program.
koden må meget gerne virke på på windows og linux, hvis det kan lade sig gøre.
og hvis det går rigtigt godt sende keystrokes til programmet.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. juli 2005 - 20:44 #1
På windows kan man bruge CreateProcess til at starte programmet, og TerminateProcess til at stoppe det (der er dog en del ulemper ved at (forsøge) at stoppe andre programmer).
Man bruger SendInput til at sende keystrokes til et andet program, men det er ikke sikkert at det virker.
Slå funktionerne op på MSDN.

Jeg ved ikke hvordan man gør på Linux.
Avatar billede mollevp Nybegynder
23. juli 2005 - 21:42 #2
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. juli 2005 - 23:09 #3
system(...) virker på alle (hostede) platforme, men løser kun den første del af problemet.
Avatar billede mad_man Nybegynder
04. august 2005 - 17:18 #4
nå det er ikke lige til at finde ud af, så jeg lukker, men tak for ´jeres tid