Avatar billede drf1988 Nybegynder
22. juli 2005 - 23:56 Der er 4 kommentarer

Problem ved opstart

Hej..

Da jeg tændte min computer startede den fint nok op, men istedet for at vise mit skrivebord, viser den kun biledet af windows XP logoet med den lyseblå baggrund bagved. (OBS: Har prøvet at lade den stå i flere timer men der sker bare ingenting)

Problemet kommer altså lige inden den skulle til at loade mit skrivebord frem..

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..!! Håber virkelig en herinde kan hjælpe mig.. !!

På forhånd tak.. // Daniel
Avatar billede mach3 Nybegynder
23. juli 2005 - 00:14 #1
Hvis der er mulighed for at lave ctrl-alt-del så prøv at kør nyt job og skriv "explorer".

Det er ikke en langtidsholdbar løsning, men lige indtil du finder ud af hvad der er galt...
Avatar billede drf1988 Nybegynder
23. juli 2005 - 00:17 #2
Jeg kan desværre ikke lave ctrl-alt-del .. Man kan ikke gøre noget. :S
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2005 - 00:37 #3
Prøv en repair:
Boot op på din Windows XP, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation). Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev. Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.
Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.
PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede drf1988 Nybegynder
23. juli 2005 - 12:50 #4
Har lige prøvet det du har fortalt mig John Stigers, men det viser sig at man slet ikke kan trykke "R" . Man kan kun trykke "L" for at slette den markede partition. Eller så kan man trykke 0 for at oprette en partition i det ledige område