Avatar billede impala_leg Nybegynder
22. juli 2005 - 22:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Voice chat

Hey vi er 4 personer som har et netværk hvor vi spiller sammen, vi har skype til at tale over, men jeg ville høre om der var nogen der har en ide til hvor man kan finde et program hvor man kan snakke over netværket og hvordan?

på forhånd tak!
mvh
Michael
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 23:21 #1
Hvad med Teamsound (http://fileforum.betanews.com/detail/TeamSound/956388043/1) eller en gammel udgave af programmet Roger Wilco (Mk 1d af sidstnævnte, hvis I kan finde den)
Avatar billede impala_leg Nybegynder
22. juli 2005 - 23:57 #2
er det et man kan sætte op over nætværket, i stedet for over nettet?
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2005 - 00:35 #3
Ja... det kan man sagtens.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 00:40 #4
er det bare mig eller er kvaliteten ikke ret dårligt i forholdt til skype?
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2005 - 00:45 #5
Muligvis (bruger ikke selv Skype)... har du prøvet at kigge i indstillingerne, og evt. ændret optagestyrke for mikrofonen?

Teamsound er desuden optimeret til spil o.lign. og er ikke primært designet til top-notch kvali-telefonsamtaler.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 00:50 #6
men det er da helt vildt forsinket, når man snakker sammen, det kan man da ikke bruge til spil??
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2005 - 12:31 #7
Uanset hvilket program du bruger vil der altid være en vis forsinkelse, og forsinkelsen er næppe så stor at det ikke kan bruges til spil.

Nogle spil har forresten indbygget voice-modul, fx Counter-Strike eller Day of Defeat.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 13:23 #8
okay, jeg synes bare der var en del forsinkelse når man snakkede, vi prøvede at skrive "nu" i chat programmet, og lige så snart man så det skulle man sige noget, gik et halt sek..
i know og det er der også i BF2 som vi spiller, men vi vil bare gerne have et program der ikke bruger båndbreden og hvor man kan snakke nogenlunde kvalitet og uden for meget forsinkelse over lan.. Tror vi brugte 2-3 timer i nat på at lede...
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2005 - 15:33 #9
Ja... de eneste programmer der er velegnede til spil og ikke bruger meget båndbredde er TeamSound og Roger Wilco (sidstnævnte kan downloades her http://tucows.mundofree.com/win2k/preview/37806.html)

Kvalitet hænger desværres sammen med båndbredde, så det må man leve med.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 15:35 #10
men det er da underligt for når det er over netværket, burde man da tro at det kunne gå ret hurtigt jo (vi prøvede dem begge i går)
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2005 - 15:40 #11
Tja... gør 0,5 sec så meget, medmindre man sidder i samme rum? :-)
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 15:47 #12
hmm.. jeg snakkede lige med de 2 der sad med det de 2 programmer, mens jeg sad med en anden og prøvde at få skype til at køre over netværket, han siger der gik 5-10 sek ved en af programmerne, ved sq ikke om det er en indstilling der skal ændres
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 15:48 #13
men det kan da ikke passe vi er de eneste der gerne vil køre et godt program over netværket, altså hvad gør folk der er til lanparty der ikke har internet?
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2005 - 16:42 #14
Bruger Roger Wilco eller Teamsound... det er IP-baseret... en person laver server, og de andre logger på hans ip...
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 17:13 #15
jep i know
Avatar billede impala_leg Nybegynder
23. juli 2005 - 17:14 #16
thx