Avatar billede fatrix Nybegynder
22. juli 2005 - 19:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar fryser under XP install

hey jeg har lige fået en ny bærbar fra shg ind af døren i dag
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550690
Men jeg kan ikke fået installeret windows xp på den
Den booter fint op på XP cd'en og begynder at kopiere filer ind.
Den genstarter og starter op men når den kommer til "windows loading billedet" fryser den og kommer ikke videre
Jeg har prøvet med 2 forskellige xp cd'er og det samme sker hver gang

Nogen som kan hjælpe mig?

/Anders
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juli 2005 - 19:28 #1
Sæt first boot i bios til IDE 0
Avatar billede fatrix Nybegynder
22. juli 2005 - 19:33 #2
den er sat til først at boot på harddisken
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2005 - 19:38 #3
kunne der være en pt unødvendig del der blokerer. fx noget usb, kort eller andet
Avatar billede fatrix Nybegynder
22. juli 2005 - 19:46 #4
hmm tror det ikke
Der er ikke sat ekstra ting til computeren ud over det som findes i den
Avatar billede halifax Nybegynder
22. juli 2005 - 20:09 #5
Hmmmm....  helt ny bærbar.
Har du været i BIOS og tjekket for DATO og TID står korrekt?
Samt "Load Default Setting" eller punkt der ligner.

Save & Exit BIOS.
Avatar billede zagger Juniormester
23. juli 2005 - 10:02 #6
Har været udsat for det samme. Jeg var simpelthen nød til at installere windows98 først, og så derfra opdatere til XP. Ved godt det er en lidt besværlig løsning, men det var eneste udvej i mit tilfælde.
Avatar billede gulkings Nybegynder
23. juli 2005 - 10:23 #7
Hvis du har mulighed for det ville jeg foreslå at du prøver at partitionere og formatere disken først, med fdisk eller noget andet.
Har før oplevet hvor en install ikke kunne lade sig gøre fordi disken ikke er partitioneret. Windows burde selv kunne finde ud af dette, men det er ikke altid tilfældet...
Avatar billede c-holst Novice
25. juli 2005 - 10:07 #8
en sidste mulighed. Slet alt på disken med killdisk, og start forfra med installation af xp. Husk naturligvis at partionere disken, kan også gøres med xpcd
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 14:44 #9
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede fatrix Nybegynder
21. februar 2006 - 15:21 #10
jeg fandt ikke ud af problemet og sendte pc'en tilbage
Takker for hjælpen