Avatar billede michael_f Nybegynder
22. juli 2005 - 11:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre video til s-vhs port på grafikkort

jeg har et panasonic nv-gs10 kamera, hvor jeg ønsker at overføre video til pc via s-vhs kabel. Hvordan gør jeg det? Jeg har ikke usb kabel eller firewire.
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 11:21 #1
For at du kan overføre video til din computer skal du have et video capture-kort.

Jeg mener ikke at man kan bruge en almindelig S-video udgang til at optage.
Avatar billede michael_f Nybegynder
22. juli 2005 - 11:23 #2
dvs. et firewire kort el.?
Avatar billede mtychsen Praktikant
22. juli 2005 - 11:28 #3
Du skal have et capture-card. Du behøves dog ikke købe et dedikeret capture-card, men kan "nøjes" med et TV-tuner-kort. På disse sidder nemlig ofte S-VHS og Composite-indgange - og så får man en TV-tuner med i købet. Hvor tit sidder man ikke inde på kontoret og arb. på PC'ens, mens man egentlig gerne lige ville se AftenTour eller Nyehderne samtidig.

Jeg bruger selv Pinnacle PC-TV Pro. Har indspillet adskillige film fra mit gamle Hi8-kamera - og efterfølgende redigeret dem i Premiere Pro. Til sidst har jeg dels ført det færdige værk ud på alm. VHS via video tilkoblet grafikkortets VHS-udgang og dels brændt på DVD (til dem i familien, der fortrækker dette).

Se her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20814
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 11:31 #4
Ja, det er korrekt hvad mtychsen siger.
Avatar billede michael_f Nybegynder
22. juli 2005 - 11:32 #5
det s-vhs stik, som sidder på grafikkortet er det som regel en indgang og er det derfor man ikke kan overføre signalet fra kamera til det?
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 11:35 #6
Det er som regel en udgang, der sender billeder, men ikke modtager dem.
Avatar billede mtychsen Praktikant
22. juli 2005 - 11:40 #7
Ja, det er korrekt hvad old-faithful siger.