Avatar billede eclain Nybegynder
21. juli 2005 - 23:11 Der er 24 kommentarer

Windows sikkerhedscenter?

Hej. Hvordan fjerner jeg Windows servicecenter totalt. er virkelig blevet træt af at se på det. Totalt iriterende. Please help.
Avatar billede karser Nybegynder
21. juli 2005 - 23:14 #1
Slå den fra! ;o) Du skal bare fjerne overvågningen af de enkelte dele (Antivirus, Firewall og Automatiske Opdateringer)
Avatar billede eclain Nybegynder
21. juli 2005 - 23:15 #2
kan man ikke bare slette den fuldstændigt ? :D
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 23:15 #3
under tjenester (i kontrolpanelet, administration,) der kan du finde sikekrheds ceneter,  slå den service fra, og der forsvinder ;)
Avatar billede karser Nybegynder
21. juli 2005 - 23:17 #4
Gå i Control Panelet
Åben Sikkerhedscenter
Klik på "SKIFT MÅDEN..." til venstre i menuen!
Fjern Samtlige hakker og luk Sikkerhedsceneteret!

Men så skal du jo også vide at du selv skal holde øje med opdateringer, antivirus og Firewall...etc. Bare så du ved det! Sikkerhedscenteret "siger" ikke noget til dig, hvis alt er som det skal være! ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 23:19 #5
er nememre at disable den service, så bruger maskinen heller ikke resurcer på det ;)
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 23:19 #6
man kan også bare skrive services.msc i kør, så kommer man også ind i tjenester
Avatar billede karser Nybegynder
21. juli 2005 - 23:21 #7
*GG* ...er smaretere at holde sin maskine up-to-date... Så skal du ikke selv bruge resurcer på at holde øje med opdateringer! ;o)

...Men ja, det er vel nemmere!
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 23:24 #8
karser nu kører jeg hverken med antivirus eller firewall på min maskine, så ja det er bestemt nemmere ;)
Avatar billede karser Nybegynder
21. juli 2005 - 23:30 #9
okay!? Jamen, held og lykke med det!

Men min erfaring siger at "alm." mennesker bør (læs SKAL) køre med begge dele! Det er ikke alle der er lige gode til at sortere skidtet fra kanelen, uden at have en eller anden form for "hjælpemiddel" i form af Firewall og Antivirus!

...og min intuition sagde mig at "eclain" ikke er (undskyld mig udtrykket) super EDB nørd... Så for ham/hende ville det nok være en god ide at anskiffe dette, hvis han/hun ikke har det allerede... Hvilket noget jo kunne tyde på, at han/hun ikke har!
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 23:35 #10
hvorfor held og lykke ? har ikke haft en enste virus de sidste 3-4 år ? (har dog en firewall men det er en maskine som kun har den rolle, men ingen antivirus, åbner ikke mails med indhold, medmindre det er noget jeg selv har bedt om at få tilsendt,e ller har kontrolleret med afsender)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 23:38 #11
<eclain>: Hvad er der at "se" på som er irreterende. Bare den lille icon nederst højre ?
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 23:40 #12
majsmarken  bare det lille ikon ? synes nu man har ikoner nok *G* (12 styk lige pt)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 23:47 #13
<eclain>: Venligst vende tilbage til denne igen - selvom det ikke er en vane for dig i dine tidligerer spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=eclain&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Ældste fra [27/05 2003] - Du bør nok være flink at lukke/point uddele ?
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2005 - 00:16 #14
Ikke for noget man kan godt have både firewall og antivirus samt opdateringer til at virke selv om man har deaktiveret sikkerhedscenter.. så slipper jeg da for at se på den... den samler jo bare 3 andre services i en 4 så kan jeg jo lige så godt stoppe den sidste ;)
Avatar billede karser Nybegynder
22. juli 2005 - 00:32 #15
>> kenp
- Ja, du kan godt have alle tre dele aktiveret, uden at bruge sikkerhedscenteret, men hvis alle 3 er opdateret, så er der ikke noget der "generer" dit syn. Den er kun synlig, når dine antiv. / firew. / autom.opdat. ...ikke er i orden!

Never mind! Der er et spørgsmål om holdning til hjælpefunktionen.. Hvis man syntes at det er generende at den eksisterer, så følg screem brille's råd. Hvis du derimod gerne vil påmindes når dine antiv. eller andet er forældet, så er sikkerhedsceneteret en rigtig god hjælp!
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2005 - 10:21 #16
ja eller den nu ikke kender ens antivirus eller firewall..... eller syntes det ikke er opdateret (selv om det er)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2005 - 10:59 #17
screem_brille> så surfer du heller aldrig rundt på sider du ikke kender kan jeg regne ud, ellers får du 110% sikkert virus på et eller andet tidspunkt - men jeg tager hatten af for dig - utroligt at du tør :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2005 - 11:01 #18
karser> "Den er kun synlig, når dine antiv. / firew. / autom.opdat. ...ikke er i orden!"

Tjah... eller når windows af en eller anden grund ikke kan se at der vitterligt ER antivirus OG firewall installeret - og at de kører og er opdateret...
Derfor har jeg også slået sikkerhedscentret fra men stadig auto windows update :)
Avatar billede screem_brille Novice
22. juli 2005 - 23:20 #19
John_stigers, jo er skam tit på sider som jeg ikke kender, men min firefox installere ikke automatisk mere eller mindre suspekte plugins ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2005 - 23:28 #20
aha - ok :)
Avatar billede busschou Praktikant
27. juli 2005 - 15:39 #21
eclain  >> som nævnt i andre af dine spørgsmål, lukker du så snart dine gamle spørgsmål ?? Ellers er opfordringen da herfra at det vist er spild af tid og hjælpe dig når du tilsyneladende ikke sætter pris på hjælpen ??
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:18 #23
nå det her gider du heller ikke lukke...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. november 2005 - 10:42 #24