Avatar billede t-m-s Nybegynder
09. april 2001 - 20:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få instaleret Windows igen?

Jeg har formateret min computer som er en Athlon 700 MHz, og når jeg har instaleret windows og skal til at instalere mit grafikkort osv. opstår der hele tiden fejl i .dll filer.
Jeg har prøvet med både win98 og win98 2.udgave

hvad er der galt, hvorfor kan jeg ikke få instaleret windows?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. april 2001 - 20:59 #1
Hvilke .DLL filer ?
Avatar billede t-m-s Nybegynder
09. april 2001 - 21:08 #2
det er mange, men der i blendt er også run32.dll
den har også sagt fejl i registreringsdatabasen?
Avatar billede zhark Nybegynder
09. april 2001 - 21:13 #3
Det halter... Når jeg har install Win - og skal til at install grafikkort, hvordan får jeg install win? Finder win ikke standard skærmkort, som du så skal have ændret (måske nogle AGP drivere)
Avatar billede t-m-s Nybegynder
09. april 2001 - 21:16 #4
det gælder alt den siger heletiden at prog. har udført en ulovlig handling?
Avatar billede t-m-s Nybegynder
09. april 2001 - 21:22 #5
den laver også den fejl at når jeg starter op kommer der en blå skærm frem hvor der står at en \"ulovlig undtagelse OE ved 24x:bff7A3B9 vil blive lukket\"
Avatar billede msmows Nybegynder
09. april 2001 - 23:33 #6
Hvilket motherboard (chipset)?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. april 2001 - 00:26 #7
Som msmows vil ind på, så skal du hente de nyeste drivere til dit motherboard ( ja - det er drivere til et motharboard ) og installere disse.

Herefter skulle jeg ikke forestille mig, at der skulle være nogle problemer ...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. april 2001 - 11:23 #8
Normalt indikerer en fejl på OE, at der er fejl på dine RAM......men prøv lige at gå i din BIOS, og sæt den tilbage til standart opsætningen.Jeg havde samme fejl engang, og det viste sig at det var mit grafikkort der var sat til \"write back\", dvs. at grafikkortet \"stjæler\" al tilgængelig RAM hukkomelse, så der intet er til at køre Windows.....hvis det ikke virker, så prøv at tage dine RAM-klodser ud, og start maskinen op med een kolds af gangen, for at tjekke at det ikke er en af dem, der er defekte......:-)
Avatar billede msmows Nybegynder
10. april 2001 - 13:52 #9
>>>phylox2  som du havde læst mine tanker. Der skal til en del chipset (Ali, Via, Sis m.fl.) installeres en agp-driver, før det er muligt at installere et agp-grafikkort.
Avatar billede msmows Nybegynder
10. april 2001 - 13:53 #10
Til Via henter du de nyeste 4in1 drivere, hos bundkortsfabrikanten eller hos Via.
Avatar billede teknik Juniormester
10. april 2001 - 19:48 #11
Er det en PC med nyt CPU/bundkort, eller en \"gammel\" veletableret maskine, som hidtil har kørt ok ???
Avatar billede teknik Juniormester
10. april 2001 - 19:50 #12
Link til download af VIA\'s 4-i-1 drivere http://www.viatech.com/Drivers_2/4in1429v.zip
Avatar billede teknik Juniormester
10. april 2001 - 19:56 #13
Din Athlon er vel ikke overclocket ??
..hvis den er, så clock de lige ned og prøv igen ;-))
Ellers har der været enkelte AMD CPU\'er, hvor Cachen er \"gået\"...om det er det, som driller kan du checke ved at deativere L1 og L2 Cache i BIOS (...er vist under advanced Chipset..?)

Det giver samme type fejl, som \"dårlig RAM\", som mr.athlon er inde på.
For at indkredse evt. defekt Hardware, så kan du også (midlertidigt) afmontere alle indstikskort bortset fra grafikkortet, så de kan udelukkes som fejlkilde.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede nozferatu Nybegynder
12. april 2001 - 14:19 #14
Jeg tror at du skal finde svaret i din hardware. Jeg har en AMD K2 500 Mhz og sloges selv LÆNGE med samme problem. Prøv evt. at flytte rundt på dine RAM klodser, flå alle PCI-, lyd og AGP-kort ud. re-partioner din HD (evt. med delpart exe.) og endelig så formater din HD. Boot din maskine op på din WIN CD og lad WIN selv klargøre din disk igen.
Avatar billede bossen34 Nybegynder
12. april 2001 - 17:04 #15
det du skal gøre er at fdiske dit drev, for de fejl fremkommer meget ofte når der er fejl i fat32 tabellen

mvh.
Bossen34