Avatar billede david25 Nybegynder
20. juli 2005 - 15:18 Der er 3 kommentarer

putte hi8 film i en videokassete

Hej!
Jeg har nogle gamle Hi8 film som er optaget med en hi8 videokamera. Jeg har desværre ikke videokameraet længere for at kunne se disse film. Men Jeg VED at der findes en såkaldt videokassete , hvor man har mulighed for at indsætte Hi8 filmen i, så man kan afspille Hi8 filmen i en videomaskine.
Mit spørgsmål er så:
Hvor kan jeg finde/købe sådan en og hvad den hedder .

Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen David
Avatar billede ove.c Nybegynder
20. juli 2005 - 20:27 #1
Den kassette du tænker på er et andet format - nemlig VHS-C - det er en videokasette der er optaget direkte VHS format - båndet sidder blot i en mindre kasette der kan passe ind i et VHS-C kamera. - denne VHS-C kassette lægges så ned i en adaptor kassette der har samme størrelse som en almindelig VHS kasette og så spilles den af i en almindelig VHS maskine

Jeg tror du bliver nød til at finde et gammelt Sony HI 8 kamera - der findes også en  stationær Hi 8 maskine EV-C2000E Pal
Avatar billede david25 Nybegynder
20. juli 2005 - 23:52 #2
Mange tak for hjælpen. Jeg finder bare en gammel sony hi8.
Jeg surfede lidt og fandt denne side, som fortæller en del om emnet, hvis der skulle være andre der var interesseret.
http://www.popp.dk/video.php
Avatar billede ove.c Nybegynder
21. juli 2005 - 09:59 #3
Hej igen - når vi snakker om links kan jeg ikke undlade og nævne www.davk.dk - hvis du interesserer dig for video og redigering om hvad der følger med er der rigtig manget at hente her - ikke mindst links til alt muligt vedrørende video - her er der også et forum hvor du kan stlle spørgsmål