Avatar billede sploof Nybegynder
20. juli 2005 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Nogen der gider at tjekke for virus

Er der nogen der gider at kigge den her igennem. Syntes at mit internet køre meget langsomt.

Jeg har Avast anitvirus og bruger Ad-aware regelmæssigt.

ogfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:37:47, on 20-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
D:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
D:\- [ underholdning ] -\- [ games] -\valve\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
D:\Programmer\iTunes\iTunes.exe
D:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\MINDFU~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.485\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eb.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NetPeeker] D:\Programmer\NetPeeker\NPGUI.exe Minimize
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] D:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ASUS SmartDoctor] C:\Program Files\ASUS\SmartDoctor\\SmartDoctor.exe  /start
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "d:\- [ underholdning ] -\- [ games] -\valve\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = D:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1114859732781
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - D:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
Avatar billede gjengis Nybegynder
20. juli 2005 - 13:45 #1
Jeg vil anbefale at kigge på www.spywarefri.dk hvis du har mistanke om spyware på din PC...

Jeg plejer at installere "spybot-sd", den er god til fjerne de ting som ad-aware ikke finder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2005 - 13:46 #2
Loggen er faktisk pinligt ren.

Hent evt denne Kaspersky scanner og kør en fuld scanning med den og se om den kan finde noget.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Avatar billede sploof Nybegynder
20. juli 2005 - 13:51 #3
Ok...Spybot fandt intet...er i gang med at hente kaspersky.

Det er måske også bare div. internet sider der er langsomme.

Hvordan deler jeg point ud til jer begge?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2005 - 13:54 #4
Det kræver at vi lægger svar og her er et fra mig.
Når gjengis har lagt svar kan du markere begge vore navne nede til venstre og trykke accepter.
Avatar billede gjengis Nybegynder
20. juli 2005 - 13:55 #5
Der er en ting mere du kan prøve...
Man kan manuelt slette alle midlertidige filer (Temporary internet files).

Dette gøres ved at browse sig frem til folderen markere alle filer og biblioteker og slette dem.
Filerner ligge somregel her:
"C:\Documents and Settings\<dit bruger navn>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files"
hvis det er i WinXP:
Avatar billede sploof Nybegynder
20. juli 2005 - 13:56 #6
ok det prøver jeg.... Gjengis smid lige et svar ;)
Avatar billede gjengis Nybegynder
20. juli 2005 - 13:57 #7
Det er ikke alle filer og biblioteker der kan slettes, men dem der kan slettes, sletter du bare.
Det eneste der sker ved at slette dem, er at på de websider hvor du har bedt om at huske på noget data, skal du skrive dine data igen.
Avatar billede gjengis Nybegynder
20. juli 2005 - 14:00 #8
Der findes et værktøj der kan gøre det hurtigere en anden gang, det hedder "Empty Temp Folders" og kan findes på www.spywarefri.dk.

Her skal du fortælle programmet hvilke biblioteker du gerne vil slette og så gør den det for dig. Dette er et specialt godt værktøj hvis der er flere brugere på PC'en.
Avatar billede sploof Nybegynder
20. juli 2005 - 14:02 #9
Ok...jeg takker mange gange...jeg vil gå igang med at downloade fra www.spywarefri.dk :)