Avatar billede vandspand Nybegynder
20. juli 2005 - 08:20 Der er 5 kommentarer

Java Webservice

Jeg har et meget simplet spørgsmål...

Hvordan opretter man en webservice lavet i java..? Sådan at man kan sende en fil til webservices, som så kan sende den videre når den bliver efterspurgt..?

Det ville hjælpe hvis der er en ordentlig gang kode med.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2005 - 08:39 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2005 - 08:40 #2
til at uploade/download filer ville jeg dog næppe bruge web service - jeg ville
enten bruge upload & download servlets (download kunne evt. bare
være links) eller bruge en gammeldags socket server
Avatar billede apocryphal Nybegynder
21. juli 2005 - 11:42 #3
Til at hoste webservicen (som bare er en class med default public constructor og nogle public methods), ville jeg bruge Axis fra apache (http://ws.apache.org/axis/).

Det er en servlet som wrapper klassen og laver WSDL og alt det der...

Mht download af filer, ville jeg - hvis det skal være en webservice, sende det frem og tilbage som et byte-array... Den type burde en WebService forstå (jeg har dog ikke testet det).

--
Jonas
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 18:59 #4
vandspand>

kommet videre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 18:59 #5
og et svar fra mig også