Avatar billede vwnet Nybegynder
19. juli 2005 - 14:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg vælge? 3 muligheder

Hey

Har valget mellem følgende 3 bærbare, mit behov vil være 90% internet surfning og resten div. multimedia (dvd, musik, pics m.m.), samt lidt skolebrug.

1. 1½ år gammel, tidligere ejer noget familie, dvs. godt behandlet

Acer Aspire 1356LMi
Athlon 2800+ pros., 512mb ddr ram, 15" skærm, 40gb harddisk, 10/100 lan, trådløs net og dvd brænder, S3 savage 8 64 mb shared grafikkort.
Pris 4500,-

2. Købes af min arbejdsplads, lettere brugt, alm. reklamationsperiode hos producenten på 2 år.

Packard Bell Easynote b3237

Amd sempron 3000+, 2x512mb ddr ram, 80 gb hdd, 10/100 lan, trådløs net, 64mb shared grafikkort, dvd brænder, 15" skærm.
Pris 5000,-

3. Købes af min arbejdsplads, lettere brugt, alm. reklamationsperiode hos producenten på 2 år.

Packard Bell Easynote r4361

Intel Celeron 350, 2x512 mb ram, 80 gb hdd, lan 10/100, trådløs net, 15,4" skærm, tv out, (32 to 64 mb) shared grafikkort, dvd brænder.
5000,-

Nogen bud på hvad det bedste køb ville være? Eller er alle helt hen i skoven?

Mvh søren
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 14:29 #1
Den første ville jeg ikke tage, men nummer 2 er god og udmærket, men jeg ville nu tage nummer 3, men kun fordi den har TV-out. Det kan være dejligt, at smide en DVD op på TV'et, i stedet for at glo på en 15" 's skærm.

Har nummer 2 også TV-out, så tag den.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
19. juli 2005 - 14:32 #2
Det bedste bud vil være noget hvor der er garanti på !!! Der kan sagtens gå noget i stykker, så er det rart, at have garanti på....

Så jeg vil nok vælge 2 eller 3..

Selvom de ser meget ens ud, forskellen er processor typen...(2,3)
Avatar billede espersen Novice
19. juli 2005 - 14:58 #3
hhmmm... ingen af de 3
overvej :; http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=528
- OK cpu + stærkt VGA !!

køb nyt - brugt er for usikkert.

AMD's cpu'ere er ikke ligefrem de mest strømbesparene af slagsen - så overvej Celeron M (eller bedst; Pentium M som indgår i Centrino-platformen)

Læs denne opdaterede køberguide : http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22 -

mit valg ville være: http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800V
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2005 - 16:49 #4
Vil også sige ingen af dem.
For høj pris i forhold til hvad man kan få idag.
Avatar billede vwnet Nybegynder
19. juli 2005 - 17:05 #5
Hvordan ser det ud med Celeron 350 processoren i nr. 2? Nogle siger de er ret ustabile....?

John stigers: Har du nogle bud på andet til same pris?

mvh søren
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2005 - 17:15 #6
Ikke samme pris, denne er den billigste jeg kender: http://www.laptops.dk/?s=446
Avatar billede vwnet Nybegynder
19. juli 2005 - 17:19 #7
ok
Men fx. nr. 3, der sidder stort det det samme i den som de man køber nu til dags...? Måske på nær processoren samt grafikkort, sidste vel ikke så afgørende når jeg aldrig spiller....?
Avatar billede espersen Novice
19. juli 2005 - 18:47 #8
shared VGA er en flaske hals, da data jo skal igennem stort set samme dele - dedikeret VGA er klart at foretrække, da det jo bl.a. heller ikke optager nogen af de ram maskinen har.

Man kan jo ikke ligefrem sige at karav til hardware falder - grafik-delen heller ikke...

Stigers forslag er heller ikke dum - (prisen taget i betragtning incl. DVDRW)

Bemærk iøvrigt skærmenes max. opløsning
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 19:01 #9
Rolig nu han skal bruge den til skolebrug, surfing og dvd, musik, pics m.m. Det skal ikke være nogen "monster maskine"
Avatar billede espersen Novice
19. juli 2005 - 20:02 #10
synes nu heller ikke at mit forslag er en "monster maskine"

CPU'en hænger tæt sammen med støj fra larmende blæsere - også et vigtigt parameter.