Avatar billede renny Nybegynder
09. april 2001 - 16:12 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Skal tage netstik ud og sætte i igen før netværket virker

Jeg har et mystisk problem når jeg har genstartet min server  (win2000 server) virker netværket/internettet ikke hvis jeg så tager netstikket over til klienten ud et øjeblik og sætter det i igen så virker det.
er der en der kan fortælle hvorfor og hvordan jeg løser det.
klienten er winme
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. april 2001 - 17:32 #1
Svaret er:
Win ME suxs!!!!!!

CTV!
Avatar billede pcn Nybegynder
09. april 2001 - 17:37 #2
Er din nt en server eller en domaincontroler ??
Du kan ikke bare slukke en domaincontroler.
Desuden er det sådan at NT er MasterBrowser over for en client (win98 og ned),derfor!!
pcn
Avatar billede renny Nybegynder
09. april 2001 - 18:27 #3
WIn2000 er server og ikke domaincontroler.
Avatar billede soren_han Nybegynder
11. april 2001 - 13:27 #4
En tegning/forklaring over opsætningen af dit lille netværk ville værer godt.... TAK!!!

Fejlen kunne værer at dit netkort i din server og din hub/switch ikke kan autonegotiate ved første forsøg.
prøv på din server at sætte netkortet til 10/100mbit halv duplex, hvis du har en switch kan du prøve 10/100mbit full duplex.
/Søren
Avatar billede koep Nybegynder
22. august 2001 - 01:31 #5
Istedet for at tage netstik ud og ind skal du gå ind i programmet winipcfg som startes via kør der kan du så fornye netkortet og derefter skulle det virke igen