Avatar billede greenday Nybegynder
19. juli 2005 - 10:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mangler en menu, hvor en pil marker hvilken side man er på.

Hej med Jer!!

Jeg har en side hvor hver gang man klikker på et link, bliver hele siden loaded. Det var jeg træt af, når man skulle rette i menuen. Så jeg har lavet det hele om, og i frames, men jeg kan ik rigtigt få min pil med ;(

I kan se pilen virke på dette link :
http://www.slaegtsforeningen.dk/backup 14-07-2005

Håber nogen kan hjælpe mig ;)

Hilsen Esben
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 10:37 #1
Linket til din backup af siden virker ikke!.

mvh
Mads
Avatar billede greenday Nybegynder
19. juli 2005 - 10:38 #2
Du skal også have datoen med ;)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 10:48 #3
Jeg ved ikke om frames er en god løsning, det er efterhånden meget sjældent at man ser dem på WWW mere.

Jeg ved ikke om der ikke er en funktion i VBscript som der eksempelvis er i PHP med at man gemmer koden som en ".txt" fil.

Eksempelvis kan man jo kalde filen "menu.txt" og så inkludere den på alle sider v.h.a. <?php include("menu.txt") ?> så skal man jo kun rette i txt filen for at rette menuen på alle sider.

Desværre kender jeg ikke VBscript til at kunne sige at en sådan funktion/øsning er mulig.

mvh
Mads

Gem alt din kode fra menuen i en .txt fil  du kan jo kalde den
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 10:50 #4
hov, der afsluttede jeg vist lidt hurtigt,

Jeg mener gem koden til din menu som menu.txt og så inkluder den på alle sider.

JEg ved ikke om du forstår hvad jeg mener?

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 10:51 #5
Du kan eventuelt gøre det v.h.a. SSI, prøv at se denne guide til hvordan:

http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp

mvh
Mads
Avatar billede greenday Nybegynder
19. juli 2005 - 11:15 #6
Ok jeg kender ik PHP, men iden med at includere menuen, på den måde vil jeg huske på, til senere opgaver ;)

den nye menu r kodet i ASP med tilhørende database.
Den fungere fint nu, men mangler den der pil, hvis der var en mulighed for det.

Den behøver ik at blive lavet i VBscript, hvis d kan lade sig gører i et andet sprog r d fint med mig ;)

Hilsen Esben
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 11:29 #7
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med den der pil??

mvh
Mads
Avatar billede greenday Nybegynder
19. juli 2005 - 11:37 #8
Har Du været på mit link i starten, hvor Du skal have d hele med :
" http://www.slaegtsforeningen.dk/backup 14-07-2005 "
Datoen r også en del af linket, og der skal være mellemrum mellem backup og 14-07-2005
på denne side kan Du  se at der r en pil eller et lille billede uden for den side man befinder sig på ;)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 13:55 #9
Ja men pil fremkommer på alle de link man klikker på, ihvertfald her hos mig.!

mvh
Mads
Avatar billede greenday Nybegynder
19. juli 2005 - 14:29 #10
Ja når man har klikket på et link kommer den til at stå ud for det man har trykket på , og linkets indhold bliver vist over til højre. hvordan laver man det uden at menu siden skal reloade hver gang.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 18:26 #11
jeg kender intet til VBScript men var det ikke en mulighed at lave denne i dynamisk HTML istedet??

mvh
mads
Avatar billede greenday Nybegynder
20. juli 2005 - 10:30 #12
Jo måske, men hvordan laver man d, og hvordan virker d ?
Avatar billede greenday Nybegynder
29. september 2007 - 09:52 #13
faxmulder58 smid et svar
Avatar billede greenday Nybegynder
17. juli 2008 - 23:00 #14
afslutter selv denne