Avatar billede win-x.dk Nybegynder
19. juli 2005 - 02:07 Der er 8 kommentarer

Højtalere

Jeg skal ha købt mit et sæt højtalere
De skal være meget Kraftige
hvad er en god invistering?
Evt link

det skal være 2 højtalere evt med sub
Avatar billede allanfo Praktikant
19. juli 2005 - 02:51 #1
Brug en separat hi-fi forstærker og et par fornuftige almindelige højttalere. De fleste computer-højttalere når ikke hi-fi-komponenters lydkvalitet. Langt fra. Men en rigtig forstærker kan fås for under 1000 kr, og højttalere i samme prisleje er også rigtig gode.
Avatar billede kick Nybegynder
19. juli 2005 - 07:33 #2
Jeg har hørt dem her,og de sparker simple hen bare RØV.Kannon DYB BAS og Diskant.

Altec Lansing MX5021 3-piece 2.1 - 90W RMS Pris 1195Kr hos MultiMedia Experten.

Altec Lansing MX5021 3-piece 2.1 - 90W RMS
Varenummer MX5021E
Vægt incl. emballage 5 Kg.

Altec Lansings nye højttalersystem i unikt højglans PIANO-finish, med et imponerende 103 dB lydtryk og THX certificering. Satelithøjttaler består af 1 Mylar tweeter og 2 mellemtoneenheder for mest naturlige og flotte lyd. Subwoof er er udført i massivt træ med 6½ bas enhed.

Forberedt for HiFi vægbeslag

THX certificeret

Trådløs fjernbetjening og Control Pod

Tilslut 2 forskellige lyd enheder - f.eks. din labtop og MP3 player - på samme tid

WALIBE.COM anmeldelse Maj 2004: "The power is exceptional, they don´t sound like they are 90 watts, they sound like they are much more and are easily in competition with the 120+ watt solutions from Creative and Logitech. This really is a testimony to the quality of these speakers."

TWEAKUP.DK anmeldelse Juli 2004: "Altec Lancing MX5021 trækker Tweak´O meter op til 95 points for en fed, ren, varm og lækker lyd uanset hvad der gengives."
Avatar billede kick Nybegynder
19. juli 2005 - 07:41 #3
Her er et link til EDBpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=85518
Avatar billede venturer Nybegynder
19. juli 2005 - 08:34 #4
Det er lidt et spørgsmål om religions når man taler højttalere og lyd/HiFi i det hele taget :)

Et sæt THX certifiserede højttalere er f.eks. ikke nødvendigvis bedre end et sæt ikke certifiserede. Derfor bør THX ikke (alene) være et argument for at købe et givent sæt.

Jeg har selv et ældre sæt Altec Lansing stående derhjemme. De spiller rigtig godt. Altac laver godt isenkram. Så hvis du finder et sæt der passer til dit budget er jeg sikker på at du ikke går galt i byen :)

Allanfo kommer også med et godt bud. Man kan få RIGTIG god lyd for en forholdsvis lille investering. Dog skal lige være opmærksom på at af mange "almindelige" højttalere ikke er magnetisk afskærmet. Dette kan volde problemer hvis de kommer til at stå tæt på din skærm eller dit kabinet. Så hvis dine højttalere ikke skal står tæt på dine maskine/skærm (min. 50cm fra hver) kan du bare lige gøre som allanfo skriver. Hvis de skal stå tæt på, skal du være opmærksom på om de højttalere du køber er afskærmede eller ej.

Som alternativ til Altec (når vi snakker "rigtige" computerhøjttalere) kan være Logitech ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100095 ) eller Klipsch ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17657 ), som af mange anses for værende noget af det ypperste inden højttalere til computere.
Avatar billede win-x.dk Nybegynder
20. juli 2005 - 00:46 #5
LIge nu Bruger jeg mine B&w Dm 630i på en Pioneer A717MK2
Men jeg ville godt ha nogle Pc højtalere til når jeg skal Game til Lan Træfs :)
Takker for svaret tror jeg Køber Logitech..
Avatar billede winchester Nybegynder
20. juli 2005 - 13:46 #6
Hvad med sådan et par her??:
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3967

De er overfede, men dyre.. :-)
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:33 #7
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Eller accepter nogle af de allerede afgivne svar.
Avatar billede kick Nybegynder
18. januar 2007 - 21:19 #8
LUKKE TID !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11