Avatar billede marksdb Nybegynder
18. juli 2005 - 23:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nfs U 2 crasher

Jeg har for nylig fået nyt grafikkort (geforce 6800 gt), hvilket kører glimrende, lige bortset fra at Need for speed Underground 2 fryser efter ca 10 sekunder. Jeg kan komme ind i banen og køre i de sekunder og så fryser computeren totalt.

Jeg forsøgte så at geninstallere spillet og lige derefter kørte spillet fint selvom det så underligt ud - Vejene, bygninger og himlen så ud som om deres pixels var alt for store.

Så genstartede jeg spillet, hvilket rettede grafikfejlen, dog begyndte computeren at gå ned igen.

Kan nogen hjælpe?

(kører winXP med nyeste nvidia drivere og directx 9.0c)
Avatar billede c-holst Novice
19. juli 2005 - 18:16 #1
find nyeste driver til dit grafikkort
www.nvidia.com eller www.ati.com mest almindelige kort

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

er du skiftet fa 9800 poro uden andet end at skifte driver. prøv da dette inden du installerer.
http://www.drivercleaner.net/
Avatar billede marksdb Nybegynder
23. juli 2005 - 01:52 #2
Undskyld det forsinkede respons men jeg havde min XP-cd udlånt.

Jeg har prøvet, det du foreslog dog uden held. Fejlen forekommer stadig.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. juli 2005 - 02:00 #3
Jeg kan ikke huske hvor, men et sted i spillets menu, kan du angive opløsningen og andre finesser, prøv at køre det hele i bund, hvis det virker, så kan du føre dem langsomt opad. Du skal ikke regne med at det kan køre i top indstillinger...

Ellers kan jeg ikke se hvad der skulle være galt.
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2005 - 10:21 #4
har du noteret dig andre poblemer.

måske kunne en repair hjælpe dig på vej.
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
læs og forbered dig godt. husk backup

herefter reinstallation af chipsetdrivere, gfx driver, spilet.
Avatar billede marksdb Nybegynder
23. juli 2005 - 13:38 #5
Nu har jeg gjort, som pc-help foreslog og min test viser, at med følgende indstillinger slået til, går computeren ned:

Light Glow
Motion Blur
Enhanced Contrast

Spillet ser dog stadig godt ud, så jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ved det, da alle andre spil kører uden problemer.

Tak til jer begge. Smid et svar :)
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2005 - 19:34 #6
springer over her da jeg ikke har bidraget til løsningen
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2005 - 19:35 #7
Tror dog stadig at løsningen må ligge et sted i din installation, så får du en dag leget med det, kan jeg måske hjælpe dig.

Der er jo også mulighed for at hente evt patch fra spilprod. side
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. juli 2005 - 00:39 #8
Jeg er da glad for at kunne hjælpe ;)