Avatar billede vilderepony Nybegynder
18. juli 2005 - 22:08 Der er 15 kommentarer

At slette en fil i DOS? Og "explorer.exe" processen er tårnhøj!

hejsa jeg har en fil jeg ikke kan slette almindeligt. fik af vide man ku slette den i dos men ved ikke hvordan. Har også et spørgsmål ang. WIN XP. Min "explorer.exe" kan nogen gange komme helt op og køre 180mb inde i process oversigt? dette er rimelig voldsomt synes jeg.. min comp hakker vildt.. har prøvet at geninstallere min comp, dog kun windows drevet, har ikke slettet alt på min comp. Har kørt ad-aware + Housecall + AVG. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juli 2005 - 22:13 #1
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juli 2005 - 22:15 #2
Det ka' godt være at du har fået 'snavs' / virus ind på din putter !!!

Indtil en HiJackThis expert kommer så rul disse:

Adaware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware

Spybot:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Microsoft® Windows AntiSpyware:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en

Hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe
evt. instruktion: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så 'nogen' kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

Ikke nødvendigvis mig der følger op...
Avatar billede vilderepony Nybegynder
18. juli 2005 - 22:27 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:26:53, on 18-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\DC++\DCPlusPlus.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Administrator.SYNKED-PC.000\Skrivebord\hjt\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dr.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hol.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hol.dk
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

<< dette var hvad der stod!
Avatar billede vilderepony Nybegynder
18. juli 2005 - 23:01 #4
har også et andet problem, når jeg åbner min mappe med film i, siger den følgende: Explorer har fundet en fejl og afsluttes. og så kan jeg vælge undlad og sende + det andet.. rimelig irreterende så hver gang jeg skal se film så skal jeg ind og søge først.. :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 00:25 #5
Der er en smule i loggen. Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 00:31 #6
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Hent dette lille program:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak programmet og dobbeltklik det. En sort skærm åbner sig nu og kører nogle sekunder.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol

Mht dit problem med film folderen så prøv at slette thumbs.db som ligger i folderen og udfør så dette:

http://www.videohelp.com/forum/userguides/100406.php
Avatar billede vilderepony Nybegynder
19. juli 2005 - 04:11 #7
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 03:47:50, on 19-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator.SYNKED-PC.000\Skrivebord\Ting og sager, Lort og kager!\hjt\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dr.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hol.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hol.dk
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

<<- Dette var hvad den kom op med denne gang!
Avatar billede vilderepony Nybegynder
19. juli 2005 - 04:13 #8
Det er windows der fucker! Når jeg går ind i min film mappe så siger den "ulovlig handling" blablabla.. og så afslutter exploreren! det er hver gang. en der har en løsning?

på forhånd tak!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 07:31 #9
Loggen er ren nu.

Fik du udført det fix som nævnes på denne side:
http://www.videohelp.com/forum/userguides/100406.php

Mht den fil du skal have slettet i dos. Hvad hedder filen og hvor ligger den henne ?
Avatar billede vilderepony Nybegynder
19. juli 2005 - 12:34 #10
jeg har fået slettet filen fik det program af ovenstående "dr. delete" det virkede . Men min explorer er rimelig latterlig. Når jeg går ind i min film dir så afslutter den bare? hva kan det skyldes?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 13:45 #11
Normalt er fixet det link som jeg lagde.

Windows vil meget gerne læse alle avi filer igennem såsnart sådanne filer findes, og det skulle fixet sørge for at den ikke gjorde.

Jeg fandt dette fix som ikke er helt det samme som det andet jeg lagde. Prøv det:
http://www.neuro-tech.net/archives/000332.html

(Udfør det han skriver i den grå boks)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2005 - 13:46 #12
Du skal selvfølgelig genstarte bagefter før du kan se om det har hjulpet.
Avatar billede vilderepony Nybegynder
20. juli 2005 - 01:21 #13
it didnt work :p
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2005 - 07:31 #14
Er alle filerne i den mappe iorden ?
En enkelt ødelagt fil er nok til at dette kan ske.
Prøv at oprette en ny mappe, og begynd så at flytte filerne over i den en ad gangen hvor du så tester om denne mappe uden problemer kan læses med stifinder. Hvis problemet pludselig flytter over i den nye mappe er det den sidste fil du flyttede, der er et eller andet galt med.
Avatar billede vilderepony Nybegynder
20. juli 2005 - 13:52 #15
har jeg allerede prøvet flyttede filmene i kategorier.. kan stadig ikke få det til at virke..