Avatar billede cboxoak Nybegynder
18. juli 2005 - 20:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Begrænset eller ingen forbindelse

Win XP Home SP2 med seneste updates.

Kan ikke komme på nettet eller kommunikere med andre PC'er. Onboard netkort er udskiftet med nyt i PCI-slot, men uden held. Firewall's er afinst. også uden resultat.

Afprøvet på 3 forskellige bredbåndsforbindelser - hvad er der galt?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. juli 2005 - 01:20 #2
her et par langskud
har du prøvet med andet netværkskabel
er det nye netkort installeret uden prob (ser det fint ud i enhedshåndteringen)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. juli 2005 - 03:21 #3
Prøv lige dette: gå i en kommandoprompt = Start - Kør, skriv cmd <Enter> og udfør kommandoen
netsh winsock reset

Windows skal muligvis genstartes herefter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 12:06 #4
Eller netsh int ip reset resetlog.txt

http://support.microsoft.com/kb/299357/
Avatar billede brianman Nybegynder
19. juli 2005 - 14:08 #5
Når man får beskeden "Begrænset eller ingen forbindelse" fra Windows XP betyder det at den har forsøgt at sætte IP på netkort via DHCP, men fik timeout ved fornyelse deraf, Windows har derfor tildelt netkortet en privat (non-routeable) IP adresse (169.254.*.*).

Hvis man skal fejlsøge en netværksforbindelse "korrekt" bør man starte med at kontrollere at netværkskablet virker. Hurtig nem måde at gøre dette på er at kontrollere om der kommer link mellem de 2 enheder man forbinder. Ved link menes der at der er en lysdiode der skal lyse op og angive at der re forbindelse når man tilslutter kablet i begge ender. Lyset kan nogengange variere i farve da nogen systemer bruger farven til at angive hastigheden (10/100/1000 Mbit).
NB: Måske du bruger et Crosset TP kabel og du skal bruge et Straight (usandsynligt), eller du bruger et Straight og skal bruget et Crosset (normalt direkte forbindelse mellem 2 computere).

Herefter er det relevant at vide følgende:
Hvilke 2 netværkskomponenter forsøger du at forbinde?
Netkort <-> ADSL/kabel modem.
Netkort <-> Router.
Bruger du en router og du stadig ikke bliver tildelt en IP adresse kan det meget vel være routeren der skal konfigureres.

Er du sikker på at du får tildelt dynamiske IP adresser via DHCP af den ISP? (sandsynligvis, standard metode i dag)? Hvis de ikke tildeler IP via DHCP skal du nemlig selv manuelt konfigurere det med de oplysninger din ISP har givet dig.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. juli 2005 - 17:36 #6
Opdatering til XP SP2  (KB884020)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

"Denne opdatering hjælper med at løse et problem på computere, der kører Windows XP Service Pack 2. Programmer, som opretter forbindelse til IP-adresser i tilbagekoblingsadresseintervallet, virker måske ikke som forventet, og du kan modtage en fejlmeddelelse om, at du ikke kan oprette forbindelse. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering."
----------------------------

Mere teknisk om ny NETSH kommando i XP SP2 kan læses her
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2netwk.mspx
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2005 - 18:40 #7
Start en kommandoprompt, skriv følgende kommando, og tryk derefter på ENTER:
ipconfig /all

Skriv hvad den viser !
Avatar billede cboxoak Nybegynder
20. juli 2005 - 21:42 #8
OK - tak for alle svar. Jeg har først lige fået forbindelse til TDC (ADSL) for få min. siden og det har derfor ikke været mig muligt at afprøve alle jeres gode forslag. Jeg er bortrejst til på søndag og vedkommende som jeg hjælper skulle bruge sin PC i weekenden til div. skriveopgaver, så jeg får den først tilbage igen på mandag. Herefter vil jeg straks gå i krig med den og prøve Jeres løsningsmodeller af.

I mellemtiden kan jeg informere nærmere om at maskinen ikke kan komme på Internettet, eller sende/modtage mail's. Den sidder direkte forbundet til Internettet via en switch og et SpeedStream 5100 ADSL-modem. Måske den oplysning kan udelukke nogle af metoderne så jeg ikke spilder flere kræfter end højst nødvendigt...?

På forhånd tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 12:32 #9
Og du bruger det rigtige kabel ?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
26. juli 2005 - 20:51 #10
Ja, det skulle jeg absolut mene. Makinen er som før nævnt prøvet af på 3 forskellige bredbåndsforbindelser - med de respektive kabler som de andre maskiner dagligt kører med på den enkelte linie - så det er vidst ikke der hunden ligger begravet.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:43 #11
Lukket