Avatar billede clp Nybegynder
18. juli 2005 - 11:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

valg af DHCP

Kan man på en eller anden måde selv bestemme hvilken DHCP-server man vil have en IP-adresse fra ??

clp
Avatar billede leif Seniormester
18. juli 2005 - 11:38 #1
Må man spørge i hvad forbindelse ? (Under normale omstændigheder er der vel kun 1 DHCP der deler IP adresser ud ?)
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 11:39 #2
Tænker du på localt eller internet ? jeg tror nok Henning Dyrmose vil gispe en gang hvis du stiller med det krav til ham
Avatar billede clp Nybegynder
18. juli 2005 - 11:45 #3
Det er fordi jeg sidder på et lokalnet og der er en der har sat en router op som der så står og deler ip ude, og jeg vil ikke have en ip fra den, men fra dhcp-serveren.
Jeg ved ikke hvem det er der har sat routeren op og tror heller ikke han serv er klar over at der er andre der får en ip fra han.
Avatar billede kenp Novice
18. juli 2005 - 11:51 #4
så er eneste mulighed at give din computer en fast ip-adresse... med de oprindelige indstillinger.
Avatar billede leif Seniormester
18. juli 2005 - 11:55 #5
Damn ! Hvis det er en Boligforening vil jeg foreslå dig at tage kontakt til Administratoren og gøre opmærksom på det. Men som kenp skriver er der kun at give den fast IP adresse, med de oprindelige indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 11:57 #6
Hvis det forholder sig som du skriver 18/07-2005 11:45:09 så er der kun et at gøre, nemlig falde til patten, hvad får dig dog til at tro at ham der har opsat routeren ikke ved hvad han gør og hvordan pokker vil du få en ip-adresse fra den oprindelige server når du er koblet på routeren og HVORFOR ??????
Avatar billede kenp Novice
18. juli 2005 - 11:57 #7
men de må da opdage det på et tidspunt ;) når ca ½delen brokker sig over ikke at kunne komme på nettet
Avatar billede leif Seniormester
18. juli 2005 - 11:59 #8
Må man da håbe !
Avatar billede clp Nybegynder
18. juli 2005 - 12:19 #9
Jeg vil også håbe at de opdager det, men nu har det været sådan i to dage. Nu er der jo en del der er på ferie, så der er nok ikke så mange fra blokken der opdager det, så de kan brokke sig over det :-(

Jeg tror bare at jeg skriver en fast ip ind, i første omgang, men tak for jeres kommentar.

lukker
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2005 - 13:56 #10
Du føler måske ikke at du fik SVAR på dit spørhsmål ??