Avatar billede etrebla Nybegynder
18. juli 2005 - 07:34 Der er 13 kommentarer

speciel PC-opsætning

kan man sætte en PC, tilsluttet et domæne, op til, når en bestemt bruger logger på, at starte internet explorer på en bestemt URL (meget gerne uden adresselinie) og ikke kunne andet?

I bekræftende fald hvordan eller findes der vejledninger til dette på nettet?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2005 - 14:44 #1
Ja det kan man, der skal benyttes nogle GPO, men det er muligt at sætte både IE op til at starte og med en forudbestemt adresse (og customize IE, så adresse bjælken er væk)
Avatar billede etrebla Nybegynder
19. juli 2005 - 07:41 #2
har du et hint til hvilke policies man skal kigge nærmere på?
Avatar billede screem_brille Novice
19. juli 2005 - 11:45 #3
for at fjerne knapper / adressebar : user configuration-> administrative templates->windows components-> internet explorer -> toolbars.

for at sætte startsiden: user configuration-> windows settings -> internet explorer maintenence-> ULSs

for at starte et IE op efter logon: led efeter run there programs at start.

så fik du hjælp et stykke vej ;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:24 #4
noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:35 #5
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 14:58 #6
brug for mere hjælp ?
Avatar billede etrebla Nybegynder
31. december 2005 - 08:56 #7
kalder du "brug for mere hjælp" for et svar? flot!
prøv evt. at læse spørgsmålet igen
"...når en bestemt bruger logger på, at starte internet explorer på en bestemt URL (meget gerne uden adresselinie) og ikke kunne andet?"

men nej, siden der ikke kom noget brugbart er det lagt på hylden.
Avatar billede screem_brille Novice
31. december 2005 - 10:05 #8
øhh jeg har skåret det ud i rødt pap for dig ? der står direkte hvad du skal gøre, så svært er det da heller ikke ? (og siden du ikke har spurgt yderligere så må du jo have  ment det samme)
Avatar billede etrebla Nybegynder
01. januar 2006 - 11:53 #9
ja, du fatter helt tydeligt intet - det bærende i spørgsmålet er "OG IKKE KUNNE ANDET"!!!!!
afmeld venligst dit abonnement på mit spørgsmål, tak.
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 12:00 #10
nej det gør jeg da ikke, men it takes one to know one, så du må fatte midst ligeså lidt. (hvis du nu kunne finde ud af at give feedback, ville du nok få noget mere hjælp, ikke....)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:20 #11
brug for mere hjælp ?
Avatar billede etrebla Nybegynder
13. februar 2007 - 06:55 #12
hvad mener du med "mere" hjælp? du har ikke hjulpet med noget som helst! svaret til mit spørgsmål er "NEJ!, det kan ikke lade sig gøre at få en almindelig domænetilsluttet PC til at starte internet explorer på en given side og ikke kunne andet end det."
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 08:03 #13
jo man kan! så svaret er ikke at det kan man ikke.