Avatar billede sizx.dk Nybegynder
18. juli 2005 - 01:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP fryser i film folder

Hej exp-brugere.
Jeg har åbenlyst et problem med min explorer/win xp. Hver gang jeg går ind i en mappe med film, hvad end det er mpg avi qtime eller lign., fryser explorer og efter et stykke tid rapporterer windows fejl i drwatson.exe, og explorer opstartes på ny. Jeg har prøvet at skifte grafikkort og geninstallere. Den eneste måde jeg kan se mine mapper med film er ved at bruge windows stifinder. Og det er kun i explorer den laver fejl, hvis jeg fx bruger et program som nero eller total commander til at gennemse mine mapper, er der intet problem. Håber i kan hjælpe.

Mvh sizx.dk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 07:27 #1
Prøv lige at udføre det der står på denne side. Der er en rimelig stor chance for at det løser dit problem.
http://www.videohelp.com/forum/userguides/100406.php
Avatar billede hcma Novice
18. juli 2005 - 12:01 #2
avi files causing high cpu usage again with installation of XP SP1
(Explorer.exe bruger alt cpu-kraft)
The ultimate solution

To correct the misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files. This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails. I really think Microsoft is trying to make sure people only use mpeg

klippet fra: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#exlorer_exe_bruger_al_cpu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 12:09 #3
Catbody > Rart at vi er enige *s*. Her er teksten fra det link jeg lagde:

Avi files (divx) can be trouble in xp. there is a fix to let xp behave much better so it's possible to move or delete large avi files. The obnoxious bug in XP that causes Explorer to read the entire contents of broken AVI files before allowing any access to them is caused by bad behavior of shmedia.dll.

To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following
registry key.

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32

This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files.

Just an extra note, if you do a "search" for this key it will not be found, look for it manually it is very easy to find. As always newbie or not, if you FUBAR your registry its your own fault. This fix does work, I use it and have applied it to many XP machines. Now go ahead and fix this royal pain in the ass
Avatar billede hcma Novice
18. juli 2005 - 12:54 #4
tonnybrandt >>  ja..  jeg skulle jo nok først lige have kigget på dit link, før jeg spillede wiseguy, men rart at vi er enige. Det link jeg oprindelig havde på min side var "broken", men jeg fandt teksten i i google-cachen. (og efterfølgende fandt "gratis" TweakUI-linket)
Altid dejligt når 2 på hinanden uafhængige kilder kommer frem til samme løsning ;o)
(som du kan se, havde jeg også bare lagt en kommentar, da jeg var skråsikker på at du nok havde den rigtige løsning, som jeg jo så bare kunne bekræfte)
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
18. juli 2005 - 16:14 #5
tak til jer begge for svarene, men det har desværre ikke virket. Explorer fryser stadig :\
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2005 - 16:38 #6
Prøv at slette thumbs.db, hvis du har den i folderen. Der kan være en fejl heri, så den ikke kan lægge thumnails af filmene ned i den og derfor fryser.
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
28. juli 2005 - 23:38 #7
Tak for jeres svar og forsøg, må jo desværre meddele at ingen af forslagene har virket. Lukker spørgsmålet for ikke at glemme det, og tager deler pointene ud mellem jer.
Avatar billede hcma Novice
28. juli 2005 - 23:47 #8
ingen points til mig
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2005 - 12:12 #9
Heller ikke her. Vi løste jo ikke problemet.