Avatar billede dcgeek Nybegynder
17. juli 2005 - 18:39 Der er 2 kommentarer

ActiveMark og dansk moms

Er det ifølge gældende dansk lov lovligt at køre over en tysk proxy-server når man klikker på Buy, hvorefter jeg kun kommer til at betale tysk moms for at få aktiveret mit spil?

ActiveMARK beregner nemlig momsen ud fra IP-adressen. Hvis min computer stammer fra Danmark bliver der lagt 25 procent mere til, og hvis det er fra tyskland bliver der lagt 15 procent.
Avatar billede pallotto Nybegynder
17. juli 2005 - 20:28 #1
Jeg tror desværre ikke der er så mange der har styr på de love her ind. Prøv nogen andre steder som måske har noget at gøre med love. Måske sende en mail til sådan en lov nørd :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. juli 2005 - 09:03 #2
der e ingen grund til at spilde tid på spekulationer når der sidder eksperter hos T&S til det samme. ring og spørg (og husk at få svaret på skrift med stempel und alles) ....been there done that ;-)

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=158917&vID=0