Avatar billede warren27 Nybegynder
17. juli 2005 - 17:51 Der er 8 kommentarer

Sælge email til andre

Hejsa, jeg burde nok stille dette spørgsmål til min web-hosting ( b-one.net ) - men jeg vil helst ikke "misbruge" deres support.

Det er fordi at jeg har en hjemmeside yalla.dk - og har tænkt mig at sælge emails ud til mine besøgende feks ditnavn@yalla.dk - er der nogen der ved om det er imod reglerne ?

Hilsen

Warren
Avatar billede hpo Nybegynder
17. juli 2005 - 18:12 #1
Jeg mener ikke det er mod reglerne, men hvorfor tror du nogle vil købe [navn]@yalla.dk ? Der findes jo efterhånden ret mange 100% gratis alternativer.....

/hpo
Avatar billede warren27 Nybegynder
17. juli 2005 - 18:55 #2
Det ved jeg heller ikke, men det kunne da godt være der var nogen der interesseret. Jeg har tænkt mig at reklamere for det på min hjemmeside. Prisen blive måske omkring 15 kroner pr år.
Avatar billede warren27 Nybegynder
17. juli 2005 - 18:57 #3
Nu hvor jeg har tænkt mig at reklamere for det, så ville jeg jo lige være helt sikker på om det var lovligt...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. juli 2005 - 14:00 #4
Det tror jeg næppe er lovligt, men spørg dog B-One direkte.
Avatar billede hpo Nybegynder
18. juli 2005 - 14:32 #5
Jeg kan da ikke se hvad det ulovlige skulle være? Bare reglerne fra B-one overholdes mht. spam og indhold. Skatteteknisk er det vel heller ikke noget problem, bare indtægten opgives!

Det fremgår ikke af B-ones hjemmeside (jeg kunne i hvert fald ikke finde det). Jeg kan bare ikke umiddelbart se hvad det ulovlige skulle bestå i. Men du må jo bygge din antagelse på noget, larsholmgaard_dk.

/hpo
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. juli 2005 - 14:42 #6
Ja, måske skulle jeg lige præcisere, hvad jeg mente med 'ikke lovligt' - selvfølgelig må du som udgangspunkt sælge email adresser. Der er sandsynligvis ikke noget som helst i den danske lovgivning, der forhindrer dig i det. Men, jeg er næsten sikker på at der, et eller andet sted, måske godt skjult, i B-One's forretningsbetingelser, står at deres service ikke må videresælges og det er dét, jeg mener med 'ikke lovligt'. Der er fx. heller ikke noget, der hedder 'fri trafik', som der ellers står ved de fleste webhoteller - der er altid en øvre grænse, medmindre vi snakker ganske andre beløb end lige det, som discountwebhotellerne tager for hosting.

Men, som sagt. Spørg kilden og få det korrekte svar. Sørg dog for at få det på skrift, så der ikke bliver tvivl senere.
Avatar billede warren27 Nybegynder
22. juli 2005 - 17:54 #7
Jeg syntes ikke rigtigt jeg har fået et rigtigt svar, så dem der kommer først til mølle vil må mine point.

Lars Holmgaard: ja, jeg skal nok spørger b-one
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
22. juli 2005 - 22:04 #8
Behold du bare pointene - jeg tror bare det er vigtigt at du spørger selve kilden, for at undgå at komme i klemme senere. Held og lykke med det... :-)