Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 19:13 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Min mindeside

Hej

Jeg har lavet en mindeside om min far... Vil lige høre hvad i synes om den? Kan jeg lave noget på den uden det bliver for overvældende?
Se side her: www.mindesiden.tk

MVH

Mikkel Skovlund
Avatar billede dj-meisner Nybegynder
16. juli 2005 - 19:22 #1
Det rørte mig virklig :( Gør mig ondt det med din far, også imens baggrunds musikken spiller :(
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 19:25 #2
Okay... Er det så godt eller skidt? Jeg ved ikke hvor meget du læste... Men ville da varme med en lille besked i gæstebogen...
Avatar billede dj-meisner Nybegynder
16. juli 2005 - 19:26 #3
Synes det er en flot hjemmeside du har fået lavet dig, og godt indhold. Bliv ved med det..
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 19:28 #4
Jeg takker mange gange...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. juli 2005 - 19:33 #5
Hej Mikkelbas,

Siden fejler ikke noget. Måske savner jeg lidt at den er centreret mere. dvs. at der er lidt mere samling på siden.

Du kan evt. (nu får jeg nok ballade af nogle brugere herinde) bruge div tags til at indlejre toppen menuen og indhold.

så alt i alt synes jeg det er flot idnhold (især beskrivelse omrking dine følelserne omkring din fars død synes jeg er modigt skrevet).

Ellers flot initiativ!!!

ha det godt mikkel

mvh
Mads
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 19:37 #6
Okay mange tak Mads... Jeg ser lige på det... Og retter det når jeg har fået mere, der skal rettes...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2005 - 19:56 #7
Flot initiativ!
Dog undrer det mig lidt at der er 8 mailto: links ???
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 20:07 #8
Hvad mener du?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2005 - 20:12 #9
Prøv at køre musen lidt ned over siden - du kan se det når musen skifter til en hånd som når du peger på et link + du kan se det i statuslinien.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2005 - 20:13 #10
har tjekket kilden, men der kan jeg ikke se hvor fejlen er - er desværre heller ikke så stærk i html.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2005 - 20:15 #11
mellem "Mindeside om min far" og "Dette er så en side til minde..."
er der f.eks. 3 mail links.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. juli 2005 - 20:20 #12
Dette er fejlen:

<a href="mailto:Mikkelbas@gmail.dk">m</a><font color="#00FF00"><a href="mailto:Mikkelbas@gmail.dk">ikkelbas@gmail.dk</a>

du kan også se at "m" forbliver blåt efter at have besøgt linket, det skal se således ud:

<a href="mailto:Mikkelbas@gmail.dk">Send en mail til mig</a>

nu har jeg skrevet "send en mail til mig" imellem de 2 anchors men det er jo valgfrit!.

Men det bør du nok rette.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. juli 2005 - 20:21 #13
og det er rigtigt nok hvad john stigers siger du har en mailto:mikkelbas@gmail.dk med flere gange i din kode.

hvilken editor bruger du??

mvh
Mads
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 20:26 #14
Jeg har skrevet noget i frontpage og noget selv... Men skriver nog det hele om selv nu her, da jeg er blevet ret stærk i html og har ikke brug for frotpage længere....
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. juli 2005 - 20:31 #15
ja nu kender jeg ikke rigtig frontpage men det er mange fejl i din kode. Det er faktisk også længe siden sidst jeg har set en hjemmeside der opbygget v.h.a. Frames.

Hvis jeg må komme med et godt forslag vil jeg bede dig kigge på (X)HTML-kit som du kan downloade her:

www.chami.com  den har en kost funktion der rydder op i HTML`en ,den giver dog en gang imellem nogle ret uforståelige rettelse, men det er sjældent.

mvh
mads
Avatar billede apo Praktikant
16. juli 2005 - 20:32 #16
Hmm... Jeg oplever nogle problemer med 'usynlige mailto-links'; Links hvor der ikke optræder tekst, men hvor musemarkøren skifter til en hånd tilfældige steder. Andre steder optræder enkelte links som '_' (Underscore) uden anden tekst.

Der er ikke meget design over siderne (Det er ikke-eksisterende), men det primære er vel ordene i teksten - Dine tanker omkring situationen.

Jeg kunne opfordre dig til at skrive noget ordenlig HTML (FrontPage skriver ikke korrekt HTML), men du har formentlig lavet sitet udelukkende for din egen skyld, ikke for andres.

Så hvis du ser siderne som du ønsker det, er det vel i princippet ligegyldigt om andre ser dem korrekt :-)

Apo
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 20:37 #17
Ja har lavet det for at få bearbejdet nogle ting, men vil også gerne have andre synes om siden... Jeg skal nok få rette alle de fejl der er... Der er kun en grund til jeg ikke selv har fået skrevet rigtig html, har ikke haft tid, da jeg har haft gang i at flytte min anden hjemmeside...
Avatar billede apo Praktikant
16. juli 2005 - 20:47 #18
Og det er en god måde, du har valgt at bearbejde tingene på (At skrive det ned på 'papir') :-)

Men hvis du gerne vil have, at alle skal kunne se siderne som du selv ser dem, er der ingen anden udvej end, at omskrive HTML'en så den opfylder W3C-standarderne (Og at vælge et andet program end FrontPage at skrive HTML'en i).

Jeg bruger selv TSW Webcoder - http://www.tsw.dk/software.php?gid=1

TSW Webcoder er 100% gratis at anvende for privatpersoner, og sparer dig for unødig fyldkode og alt det andet skrammel, man kender fra FrontPage :-)
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 20:48 #19
Så skulle de "usynlige link" være væk?
Avatar billede apo Praktikant
16. juli 2005 - 20:50 #20
Jeps, de er væk nu.
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 20:51 #21
Jamen har ikke brug for programmer til det kan sagtens lavde dem som .txt fil i html så... Men jeg begynder i aften med at skrive siderne om... Jeg kan lige skrive når de er ændret..
Avatar billede apo Praktikant
16. juli 2005 - 20:55 #22
Helt i orden :-)
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
16. juli 2005 - 22:36 #23
Jeg har prøvet at lave forsiden lidt om, men har ikke lagt den som index, vil lige høre hvad i synes se den her:

http://home25.inet.tele.dk/lmb/test.htm

MVH

Mikkel Skovlund
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
17. juli 2005 - 21:57 #24
Der mangler stadig samling på siden mikkel. Kan du ikke anvende <div> eller <table> til at samle siden lidt.

mvh
Mads
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
17. juli 2005 - 22:35 #25
Jeg er ikke helt med hvad det er du mener? Har du msn?
Avatar billede stoiss Nybegynder
18. juli 2005 - 09:40 #26
Jeg kan godt lide ideen med siden, sød tanke... det gør ogsåmig ondt med din far :( til det formål siden skal bruges til er det en ganske ok side.

hilsen stoiss
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
18. juli 2005 - 16:17 #27
Hey... Jeg har nu redigeret i alle sider... Men jeg kan ikke finde ud af at lave en ordenlige forside... Nogen der gider hjælpe mig?
Avatar billede babyshark Nybegynder
19. juli 2005 - 20:05 #28
Dejligt at se at der også er fokl der lave sider for at mindes, og ikke for at sælge noget.

Forsiden...er det splashsiden før man kommer ind på selve hjemmesiden eller hvad mener du?
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
19. juli 2005 - 20:09 #29
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, men forsiden er der hvor man kan komme ind på de andre sider fra... Men kan ikke lave den så godt... Ved ikke hvad jeg skal bruge for at lave en ordenlig menu... Det er det jeg gerne vill have hjælp til...
Avatar billede babyshark Nybegynder
20. juli 2005 - 00:38 #30
Kan du lave en firkant i photoshop med linksnavnene på, kan du sætte dem ind i stedet for tekstenlinks.
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
20. juli 2005 - 04:28 #31
Ved ikke helt hvordan jeg skulle gøre det, jeg må indrømme jeg er helt tabt ang den forside..
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
21. juli 2005 - 04:20 #32
Så er der lavet nu forside og siden er flyttet, så der ikke længere er nogen reklamer... Den nye side hedder: http://mindesiden.akdc.dk

Hvad synes i så nu?
Avatar billede babyshark Nybegynder
21. juli 2005 - 11:37 #33
Det ser fint ud, lad den være som den er, jeg ville dog overveje musikken, hvis det er noget specifikt musik, som knytter sig til din far, er det ok, måske bare kun 1 sang.