Avatar billede sannee Nybegynder
16. juli 2005 - 14:01 Der er 9 kommentarer

Problemer med trådløst net

Jeg skal have af vide hvordan jeg kobler min bærbare computer på et allerede eksisterende trådløst netværk.'

- og det må gerne skæres ud i pap ;)
Avatar billede sannee Nybegynder
16. juli 2005 - 14:02 #1
.. og ja, der ER indbygget trådløst netværk ;D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2005 - 14:42 #2
Du skulle gerne have et ikon nede i højre hjørne, der viser den trådløse forbindelse. Højreklik det, og vælg "vis trådløse netværk" herefter skulle du gerne kunne se det trådløse netværk og vælge at forbinde til det. Er det beskyttet via wep vil du så skulle indtaste wep-koden til det.

Der kan være sat accessliste (mac-filtrering) på det trådløse netværk og i så fald skal man ind i routeren og tillade din maskine at gå på netværket. Dette gøres forskelligt afhængigt af routeren så der skal du kigge i manualen.
Avatar billede sannee Nybegynder
16. juli 2005 - 14:51 #3
Jeg har forsøgt det meste af det du har skrevet, men der er ingen forbindelser og tag af.

Jeg er på besøg med en bærbar (m. indbygget trådløst netværk, og skulle gerne kunne finde det trådløse netværk der er opsat her.

Jeg har forsøgt med nogle nøgler, men er ikke helt sikker på hvad der skal stå.

Skal jeg oplyse nogle af de tal der står på routeren?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2005 - 16:21 #4
Du skal først kunne SE det trådløse netværk. Før kan/skal du ikke oplyse nogle nøgler.
De gange jeg har været ude for dette, har routeren været låst med en accessliste, eller også har det trådløse netkort ikke været ordentligt installeret.

Plejer du at kunne forbinde til andre trådløse netværk ?
Avatar billede sannee Nybegynder
16. juli 2005 - 17:40 #5
har aldrig prøvet, nej. :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2005 - 17:50 #6
Der er en enkelt omstændighed som også kan give dette resultat og det er hvis routeren er sat til IKKE at broadcaste sin ssid. Så vil du ikke kunne se netværket, men faktisk stadig kunne logge ind. Men dem jeg har sat op, hvor jeg har lavet dette, har jeg først sat det hele op og først når det hele spillede har jeg skjult ssid'en. Jeg må indrømme at jeg ikke er helt klar over om man manuelt kan sætte den op til at forbinde til en ssid som man ikke kan se.

Hvis jeg får tid, skal jeg kigge efter om der er et sted hvor man manuelt kan sætte dette op på klienten.
Avatar billede sannee Nybegynder
16. juli 2005 - 18:44 #7
når jeg søger efter trådløst netværk kan den ikke finde noget, men skriver "kontroller at knappen til trådløs kommunikation er slået til på computeren. er der nogen der ved hvor den knap er
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2005 - 18:48 #8
Åhhh.... det havde jeg glemt. På mange nyere pc'ere er der simpelthen en knap der "tænder" netværket. Medion har ihvertfald knappen.

Det er en fysisk knap som sidder et sted over dit tastatur. Du skal muligvis trykke fn tasten ned samtidig med at du trykker på knappen.

Hvis du ikke kan finde den, så skriv hvad det er for en bærbar, så skal jeg se om jeg kan finde en manual.
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2005 - 12:42 #9
hvis du ikke kan se noget trådløst netværk så kan det som Tonny skriver være flere årsager...
1: SSID er skjult
2: der benyttets en kanal som dit netkort ikke understøtter.
3: netkort er ikke tændt.