Avatar billede greensworld Nybegynder
16. juli 2005 - 11:03 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Afinstallation af SKYPE

Jeg har installeret skype i standard mappen og efter følgende afinstalleret den. Nu kommer den så hele tiden op med en notifications error om at den ikke kan starte skype, hvilket jo er klart da jeg har afinstalleret den.

Jeg har Ipaq 6340 med windows 2003 og har prøvet at afinstallere den både via active sync og via pda'en.

Er der nogen der har gode råd?
Avatar billede strych9 Praktikant
16. juli 2005 - 12:03 #1
I normal Windows ville det være at starte msconfig og fjerne den derfra så windows ikke forsøger at starte den.
Jeg ved ikke om det er muligt på en ipaq? jeg har aldrig haft en i hånden.
Avatar billede kick Nybegynder
16. juli 2005 - 12:37 #2
Check også din start folder kan være noget der ligger der ind du skal fjerne
Avatar billede greensworld Nybegynder
16. juli 2005 - 13:12 #3
Der ligger ikke noget i min startfolder, det havde den kunne finde ud af at fjerne. Hvis der er nogen der ved om der ligger en msconfig og evt. hvor må I gerne sige til.
Avatar billede kick Nybegynder
16. juli 2005 - 13:41 #4
Gå i menuen start/Kør og skriv : msconfig
Avatar billede mtj111 Novice
16. juli 2005 - 14:02 #5
kick>> Der er ikke noget der hedder "kør" på en Pocket PC

Tryk på Start -> Programs -> File Explorer -> Find Windowsmappen -> vælg mappen StartUp -> Fjern henvisningen til Skype hvis den ligger her...

Hvis ikke, så tjek Start -> Settings -> System -> Remove Programs -> Tjek at den ikke ligger her...

Hvis intet af disse virker, då er jeg næsten 100% sikker på at en Soft Reset vil klare sagen... Grunden er at når du slukker en Pocket PC så går den kun på Standby. En Soft Reset får den til at starte, indlæse alle filer på ny...

Michael ;-)
Avatar billede mtj111 Novice
16. juli 2005 - 14:04 #6
Stavefejl: då = så

Desuden tager jeg på ferie senere idag, så jeg kan ikke lige følge op på min kommentar den næste uges tid...

Michael ;-)
Avatar billede kick Nybegynder
16. juli 2005 - 17:04 #7
Pocket PC det hade jeg lige overset sorry
Avatar billede greensworld Nybegynder
16. juli 2005 - 17:06 #8
Jeg har desværre prøvet masse af softresets, og jeg har tjekket begge steder. I øjeblikket har jeg bare installeret programmet igen, så iriterer det i det mindste ikke...
Avatar billede mtj111 Novice
16. juli 2005 - 17:15 #9
hmm... det var da mystisk ;-)

Michael ;-)
Avatar billede mtj111 Novice
14. august 2005 - 18:17 #10
På tide at få lukket?
Avatar billede m_skau Nybegynder
18. august 2005 - 09:15 #11
Jeg havde det samme problem. Jeg løste det vist ved at installere en nyere Skype for Pocket PC version, og derefter afinstallere denne.
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 14:58 #12
GreensWorld>> Skriver du ikke om du fik det til at virke, om mit ikke virkede osv...?

Det er god kutyme at man til slut siger tak for forslag og mulige svar, samt takker brugeren med det rigtige svar... Personligt synes jeg ikke at det er nok at man "bare" trykker på knappen Accepter, men at man også siger tak! ;-)

Michael ;-)
Avatar billede greensworld Nybegynder
18. august 2005 - 15:56 #13
hmm - det må du undskylde michael - jeg var faktisk ikke klar over at jeg har fået accepteret dette - det virker nemlig ikke :(
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 15:57 #14
Det er bare helt i orden ;-)
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 15:58 #15
Så skal du spørge m_skau om han er villig, til at aflevere fejlfordelte point tilbage!

Michael
Avatar billede greensworld Nybegynder
18. august 2005 - 16:01 #16
Er du det m_skau? håber jeg skal gøre det her ;)
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 16:07 #17
Ifølge den uofficielle Eksperten FAQ, har du ikke krav på at få dine point tilbage.
Men der står også: (citat)

Svarere skal have god karma for:
Villighed til at give fejl tildelte point tilbage

dårlig karma for:
Point liderlighed

Michael
Avatar billede greensworld Nybegynder
18. august 2005 - 16:10 #18
ok, det gør heller ikke så meget, det er jo mig selv der har lavet fejlen...
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 16:11 #19
Ja, men derfor er det stadigvæk lidt ærgeligt... 200 point er mange...
Avatar billede greensworld Nybegynder
18. august 2005 - 16:15 #20
nu installere jeg de 2 sidste rom updates til ipacen, så sletter den vist det hele, så er jeg da ude over det problem :) Hvis jeg installere skype igen, og problemet har løst sig selv, så skal jeg nok sige til :)
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 16:16 #21
OK
Avatar billede m_skau Nybegynder
18. august 2005 - 16:27 #22
Hent dine point tilbage her:
http://www.eksperten.dk/spm/641195
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 16:29 #23
GreensWorld>> Husk nu at give en karma ;-)

Michael :-)
Avatar billede greensworld Nybegynder
18. august 2005 - 16:48 #24
er gjort - fik det bedste jeg kunne...
Avatar billede mtj111 Novice
18. august 2005 - 16:49 #25
;-)