Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
15. juli 2005 - 22:10 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af nav. system

Hej exp.

Fundere på hvilket navigationssystem der virker bedst. Jeg anvender i dag viaMichilin og det er totalt til grin. Det guider ind over grusveje og vælger helt sindsyge og alt for lange ruter. Så jeg lurer lidt på en ny PDA men enten TomTom, X-roads eller Destinator. Men hvilke er bedst? Jeg ville meget gerne kunne indtaste flere stop på en rute og så skulle programmet selv beregne den bedste rækkefølge på min stop. Jeg ville også gerne have et preview af ruten inden jeg kører.

På forhånd tak
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. juli 2005 - 23:14 #1
TomTom3 kan alt borset for beregn bedste rute. Den er meget motorsvej / hovedsliderlig. Jeg har ikke set tomtom5 endnu. Men ellers klarer den opgaven fint.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2005 - 23:41 #2
X-Road 3 er netop kåret til bedst i test foran TomTom 3.
Jeg smider link til test i morgen - kan pt. ikke komme i min mailboks hvor den ligger...
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
16. juli 2005 - 06:54 #3
john >> lyder fint med et link til en test. Det jeg har nu er for dårligt og derfor er det meget fint med en test så man kan læse lidt om det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2005 - 12:14 #4
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. juli 2005 - 07:29 #5
Ser godt ud John. Jeg var inde i computercity i går og se på en gamin streetpilot. Men den koster 5.500,- så der er jo noget at spare. Ved du om jeg kan indlægge en rute med flere stop? smid bare et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 12:04 #6
Hvis du syntes 5500 ikke er for meget, så tjek denne: http://www.eksperten.dk/priser/computere/computere-vis.asp?Kode=C002607
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 12:05 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 12:06 #8
Bemærk at loox 720 nu kommer med X-Road 3 til ca. samme pris.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. juli 2005 - 17:26 #9
John>> Jeg kan nu bedre lide prisen på de ca. kr. 3.000,- Nu har jeg set i andre tråde at du sælger dette mærke. Så hvis jeg skulle købe kunne jeg jo ligeså godt købe hos dig. Jeg har nok ikke så meget at anvende selve PDA delen til og slet ikke kamera men WIFI ville være rart at have. hvis jeg nu vælger denne løsning og jeg kører efter mit nav system, kan jeg så samtidig få en påmindelse fra min kalender? Ja det er mange spørgrsmål, håber det går.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 20:44 #10
Du kan desværre ikke købe hos mig, da jeg kun må sælge til forhandlere :)

Ja kalender funktionen vil stadig køre.
Betragt det som en mini-pc hvor du starter et program - alle andre programmer kører stadigvæk :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 20:46 #11
Du siger 3000,-?
Tænk lidt over denne så: http://www.gsateurope.com/shop/product_info.php?products_id=85
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. juli 2005 - 21:19 #12
Tak John

Nu er jeg lidt i tvivl, skal jeg op med 1.695,- for at få WiFi med? eller kan jeg kæbe noget accesspoint til PDA? Jeg er lidt på bar bund her. Skulle jeg mon ofre lidt ektra? Det er til brug på arbejde, jeg kørere lidt hastetransporter så det vil være rigtigt godt med noget der virker i modsætning til det jeg bruger nu. WiFi havde jeg tænkt jeg kunne bruge hjemme men jeg kunne vel også anvende det med Skype på f.eks en Statiol tank eller andetsteds de har hotspot
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 23:28 #13
Er heller ikke med?
hvad linker jeg til der koster 1695,-?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 23:29 #14
Hvis ikke du vil have en pda, skal du overveje TomTom Go 500 el. 700
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. juli 2005 - 07:47 #15
Hvis man går ned under mulige valg står der : Loox 610 WI-FI + 1.695,-. Og jo jeg tror jeg kunne have glæde af en PDA, skal bare finde ud af at bruge den rigtigt. Som sagt tror jeg at jeg ville have glæde af WI-FI så jeg kan gå på nettet. Men det er bestemt ikke et krav. Det vigtigste er at nav. delen virker så godt som overhovedet muligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2005 - 12:07 #16
Loox 610 udgik af sortimentet for snart 8 mdr. siden så den skal du holde dig fra + de er ikke hulens stabile den generaton!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2005 - 12:10 #17
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. juli 2005 - 12:10 #18
Ok, John, tak for hjælpen. Smid bare et svar. Jeg ser lige hvad jeg kan finde. Men en anbefaling med WIFI ville være velkommen. 8>)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. juli 2005 - 12:10 #19
hov 8>)

Kom så bare med svaret
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. juli 2005 - 12:18 #20
syntes ikke rigtigt jeg kan få nogle oplysninger om PDA'en frem, hvor kigger man?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. juli 2005 - 13:34 #22
Tak John!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2005 - 20:15 #23
Selv tak - har du yderligere spørgsmål, spørger du bare. Enten her eller på mail som du finder på mit minisite.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
19. juli 2005 - 20:29 #24
JEg bruger et program der hedder kingmap, og det virker kanon... med rute-beregning og det hele. man kan hente en 3 dages trial her. http://www.matlastech.com/
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
26. juli 2005 - 11:53 #25
Hej John.

Jeg kan desværre ikke komme ind og se dine PDF filer....:-(

Har du en test med TT5?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2005 - 20:01 #26
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
26. juli 2005 - 20:56 #27
nu vi er ved det John - den shop du linkede til svarer ikke på emails. Jeg ville bestille en til levering efter min ferie - omkring 20 aug. Har du evt. et link til en anden forhandler?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. juli 2005 - 08:43 #28
Hej John.

Det var mere disse jeg ikke kunne komme ind til:

http://stigers.1web.dk/side1.pdf
http://stigers.1web.dk/side2.pdf
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 09:44 #29
De fylder en del og virker her.
Højreklik på dem og vælg gem som, så burde det virke.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. juli 2005 - 09:45 #30
får at vide "Kan ikke oprette adgang til Serveren."
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 09:50 #31
Må jeg få din mail adresse?
Fylder lidt over 512 Kb...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 09:50 #32
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 09:51 #33
Du kan evt. bare skrive til stigers@stofanet.dk - så vil jeg svare.
Avatar billede igaard Nybegynder
11. august 2005 - 19:43 #34
Nu da TOMTOM5 er kommet så mener jeg ikke at der er andre fornuftige alternativer, den er meget nem at finde ud af, den er pålidelig, hurtig og har rigtig mange muligheder hvis man vil lege, den har naturligvis POI'er som kan hentes på nettet som "freeware" her kan du bl.a. hente POI'er til alle McDonnalds, Bilka, Føtex, Shell, Trafikkontrol, Campingpladser og mange mange andre.

En ting somjeg savnede i den gamle TomTom3 var vejnavne direkte på kortet når man paserede de forskellige veje, det er nu rettet, de har også lavet det således at man nu kan vælge at navigere efter hurtigste, korteste, cykel, spadser og undgå betalingsveje, og det er skisme smart syntes jeg.

Prisen er lige nu små 1900 for Bluetooth udgaven incl. Scandinavien, du kan så efterfølgende hvis du får brug for det opgradere med kort over hele europa.

God fornøjelse.

/ Jan Igaard.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2005 - 19:45 #35
Hvad er en POI...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2005 - 19:45 #36
"Prisen er lige nu små 1900 for Bluetooth udgaven incl. Scandinavien"

Jeg tror der snakkes om selve softwaren..
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2005 - 19:46 #37
Nu jeg nærlæser dit indlæg, er er stadig ikke forskel på TomTom  og X-Road 3.
Avatar billede igaard Nybegynder
11. august 2005 - 20:34 #38
Næ nej John Stigers, prisen er skal for både software, 256Mb SD kort (Scandinavien ligger på det SD kort) samt Bluetooth enheden.

POI'er er Interesse punkter så som McDonnalds, Shell, Føtex, Q8, altså kan du ved at gå ind i "naviger til" menuen vælge at navigere til nærmeste Q8 eller nærmeste McDonnalds og dermed guider TomTom5 dig der hen.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
14. august 2005 - 16:53 #39
John >> Fik en enkelt mail fra G.... hvor de tilbyder at lave en pakke efter behov men efter dette er der helt stille. Jeg skal som sagt til at bruge noget "værktøj" og det er ved at haste lidt. Jeg skal starte næste mandag med noget hastetransport firma (kurerkørsel) så det er nok ved at være op over. Ville gerne købe efter din anbefaling men skulle du mon have et andet link til et firma der er til at få fat i? På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2005 - 18:07 #40
Hvad har du besluttet dig for?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
14. august 2005 - 18:36 #41
Jeg tror det skal være en loox i 400 serien. De skrev til mig at 410 ikke var med Wlan det skulle jeg have 420'eren til. Og så var der også andre priser på X-road end de havde  på deres side. Men jeg ville gerne købe X-road samt en loox med Wlan hvis det ikke er for dyrt, ellers må jeg "nøjes" med en loox uden altså 410 hvis jeg har forstået det rigtigt. Som det ser ud lige nu kan det blive aktuelt med kort over hele Europa.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2005 - 19:03 #42
Fujitsu Siemens PDA m/ X-Road 3 Navigation Fra.
- GPS Antenne 1. Standart kabel GPS
- PDA 2. FS Loox 420
- Ram kort 4. 512 MB SD-Ram
- Software 2. X-Road 3 Europe
= 5.538,00DKK
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
16. august 2005 - 12:25 #43
John

Jeg tror godt vi kan finde ud af noget, skal bare have grønt lys fra min chef. Kan vi klare det via email eller MSN? Jeg er ikke i landet før i weekenden, er i Polen på en modemforbindelse så jeg er ikke så tit online.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2005 - 19:37 #44
Du skriver bare, så finder vi ud af noget :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2005 - 19:38 #45
msn: johnstigers1@hotmail.com eller js@rosenmeier.dk - sidste er også min arbejdsmail.