Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
15. juli 2005 - 18:27 Der er 3 kommentarer

scroll bar i iframe skal erstattes af scroll-script

jeg er ved at lave min hjemmeside og vil gerne have en guestbook/tagwall ind på denne.

Eftersom jeg ikke kan finde nogle ordentlige og flotte, gratis guestbooks må jeg jo oprette en gratis guestbook-service på en anden server og henvise dertil via iframe.

men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg erstatter scroll-baren med mit scroll-script der er gennemgående på mine sider.

Scriptet slår ikke til, da det er en iframe. Ellers går det automatisk igang når indholdet overskrider 100% af det tilladte.

nogen, der ved hvordan?

her er idiotien!: http://www.rkwonline.com/test/dk/index.html og klik på |gæstebog|
Avatar billede olebole Juniormester
15. juli 2005 - 18:49 #1
<ole>

Det bliver let noget bøvl, hvis du bruger en importeret tagwall/gæstebog - da du ikke kan scripte på tværs af domæner. Det bedste er at skrive en applikation selv, så den ligger samme sted som resten af sitet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
15. juli 2005 - 18:55 #2
jo, men jeg har ledt i uendeligheder efter en - skrevet til websites, hvor jeg syntes de havde nogle flotte tagwalls uden svar - har tjekke netcoders.dk ud men alle oplæg har jo enten fejl eller en manglende demo - har downloaded i massevis indeholdende fejl...

men selvfølgelig ville det være det bedste!

du skulle vel ikke vide, hvor jeg finder én? Jeg kender lidt til asp, hvorfor det ville være lettest og arbejde med + mit webhotel (b-one.net) dyrker ikke microsoft access database, men MySQL (som jeg dog ikke er inde i).
Avatar billede olebole Juniormester
15. juli 2005 - 19:20 #3
Nej, desværre - men udseendet handler jo kun om noget HTML/CSS. Selve ASP/MySQL-koden er ret simpel - og den vil de nok hellere end gerne hjælpe med i ASP-kategorien