Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 13:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Skifte over til næste sang uden pause

Hej

Jeg kører med winamp 5, og sagen er at jeg gerne vil ha at når sangen er færdig skal den skifte over til den næste UDEN PAUSE, ligesom i radio.... ka bare ikke huske det længere?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
15. juli 2005 - 14:01 #1
Så skal du klikke på den knap der hedder "Toogle playlist repeating". knappen er firkantet med en pil til slut.

Eller hold din cursoer henover alle knapper til du finder den knap beskrivelse der hedder "Toogle playlist repeating". (der kommer en lille gul kasse der forklarer de forskelllige knappers funktioner når man holder cursoe henover et stykke tid.

mvh
mads
Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 14:05 #2
Nope virker ik.... der er stadig puse imellem sangene
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 14:28 #3
Hvis du med pause mener, at den ikke automatisk starter på næste sang, så må jeg lige spørge dig, om der står mere end en sang i playlist-vinduet, når du spiller. For hvis der ikke gør det, så spiller den selvfølgelig kun den ene sang.

Ellers prøv at uddybe hvad du mener med pause. Hvis det er den pause som "naturligt" ligger før og efter sangene alt efter, hvordan de er produceret/brændt/konvertert, så skal de skæres til i en editor - men det er vel heller ikke det du mener?

Det er selvfølgelig muligt at din pause eller måske fadeout, er noget som i Winamp5 kan indstilles til forskellig længde, og så kan jeg ikke hjælpe for jeg sidder med Winamp2.

Men prøv at tag og højreklik og kig under Playback, samt i Options (Ctrl+P) om der skulle være noget der hedder pause eller lign.
Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 14:37 #4
Har over 1000 sagne i listen.

Ja når sangen er ved at være færdig skal den fade ud, og sammentidig begynde på den næste sang så der ikke er nogen pause mellem sangene
Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 14:40 #5
så den næste sang faktisk fader ind, ligesom en dj ville gøre...
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 14:46 #6
Mener du decideret fade-over hinanden, eller blot fade-ud > fade-in?
Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 14:50 #7
Ja nok fade over hianden :) altså lige nu som jeg har det nu:--> Når sangen er færdig går det et stykke tid før den går igang med det næste track - dvs at der er en pause hvor det er stille, OG SÅ går den næste igang... gider jeg ik ha... når sangen nærmer sig slutningen skal den næste fade ind og begynde at spille som man hører på radio stationerne... ka ik forklare det nemmere
Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 14:51 #8
så den kommende sang fader ind stille og roligt og går ingang med spilningen så der hele tiden er musik og ingen tidspunkter hvor musikken er stille. MAn ska ku se bølger for bass og treble bevæge sig hele tiden :)
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 14:57 #9
Prøv at gå ind i Options(Ctrl+P)> PlugIns> Output.
Vælg DirectSound, klik Configure, se under fanen Fading.
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 15:00 #10
Men husk lige de gamle indstillinger, for jeg er ikke sikker på at det gælder for Winamp5.
Avatar billede mgn_online Nybegynder
15. juli 2005 - 15:15 #11
Ka stadig ik få det til at du... har prøvet alt derinde nu under det plugin
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 15:24 #12
Som sagt, så vil der nok altid være en lille "naturlig" pause med mindre sangene er rippet på en måde, så den naturligt producerede pause mellem numrene på en cd er skåret væk.

Man kunne muligvis også forestille sig en funktion, hvor man fx kan få den til at skippe til næste nummer, såfremt playeren regitrerer at en lyd er kommet under en i forevejen fastsat lydniveau-grænse. Måske som plugin

Men så er vi helt sikkert ude i noget, hvor jeg ikke kan være behjælpelig, fordi jeg som sagt ikke sidder med Winamp5.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juli 2005 - 15:38 #13
Det er typisk en naturlig "stilhed" i både begyndelsen og slutningen af et nummer. Den stilhed må du - som allerede nævnt - have skåret væk for at opnå det resultat, du efterlyser.

Prøv om værktøjet her kan bruges -
http://www.mptrim.com/
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 15:42 #14
Nå helt i skoven er min ide, da vist ikke, jeg fandt denne her, så du skulle måske lige prøve at kigge nærmere på den igen.
(http://moodlogic.com/thread.jsp?forum=10&thread=2460)
>> Everybody's favourite MP3 player has fade-in and fade-out and a crossfade option too.
Namely Winamp from www.winamp.com - Version 5 is the latest and quite possibly the best.
You'll have to change some settings under options to get it to work.
Under, Options --> Preferences --> Plugins --> Output you must change the audio output to use the directsound instead of waveout.
Then click configure to set up how much fade-in and fade-out you want.
Then simply load up the songs you want in to the playlist, click random and then play and it'll fade-in the song and fade between tracks! <<

Ellers kan jeg se, at der findes en Crossfader plugin, måske du vil prøve det. En Crossfader er i hvertfald det en DJ bruger, når han skal have to numre til at overlappe hinanden.
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138321
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 15:56 #15
Du sagde, du havde prøvet alt, meeen gik du nu også ind - under fanen Fading - og Enablede dem der muligvis hos dig står som Disabled - fx:

on start (disabled)
on end of song (disabled)

Du skal klikke på dem for at kunne Enable dem.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juli 2005 - 15:57 #16
hexya - Ja, det er s'følgelig godt nok det du skriver om fade-in og fade-out, men det hjælper bare ikke nok, hvis der er for meget silence i slutningen af et nummer - eller i begyndelsen af det næste. Derfor skal denne stilhed skæres væk i musikfilen.

Husk på en DJ har flere værktøjer til rådighed end blot én afspiller. Han har startet næste nummer op i god tid og via sit headset lyttet til, hvornår næste nummer starter på skiven, sat det i pauce så musikken kan begynde præcis når han hører næste nummer er færdig, uden afslutnings stilheden.

Det trick er svært at gøre med kun én afspiller, uden ens mp3 filer er "skåret til" forinden, dvs. stilhed i begyndelse og slutning er fjernet.

Derfor mit forslag om at bruge mptrim på filerne.
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 15:59 #17
Og bemærk også at fade time er angivet i millisekunder (ms) altså 1000ms = 1sek. (sådan er det i hvertfald i min version).
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 16:09 #18
halifax> Som du kan se, gør jeg ham allerede i mit første indlæg opmærksom på det. Og jeg måtte udfra hans lidt upræcist formulerede spørgsmål jo gætte lidt. Men som det også fremgår af hans spørgsmål, så er den indstilling han ønsker åbenbart noget han har haft til at virke før. Derudfra slutter jeg, at det NOK ikke er pre- eller post-gaps, der er tale om.
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 16:19 #19
Hvor lang er din Pause mellem numrende, som det er nu, bare ca.?
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
15. juli 2005 - 16:25 #20
"toggle crossfading between tracks" tryk på den, og vælg hvor lang tid der skal være imellem. den er på topstykket over "on-auto-presents"
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 16:43 #21
kasper> *lol* jeg vidste, jeg skulle have holdt mig fra dette spørgsmål, når nu jeg ikke selv sidder med Winamp5.

Men på den anden side, så skal du nok heller ikke glæde dig for tidligt, for jeg tror vi har at gøre med lidt af en leecher:

mgn_online> Skulle du ikke se at få delt nogen point ud og få lukket nogen af alle dine andre uafsluttede spørgsmål fra 2004?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juli 2005 - 16:54 #22
Svar fra kasperjensen virker. Ganske udmærket.

Sidder ellers med Winamp 5.08 Pro uden at have benyttet den feature tidligere.  :)