Avatar billede ambroz Nybegynder
15. juli 2005 - 13:18 Der er 8 kommentarer

HD væk.. Vil ikk' boote?

J kører m en s-ata HD m WinXP installeret og har en alm. HD som lager. D fungerede også fint lige indtil idag da BIOS pludselig ikk' ku se min lager-HD og tilmed ikke ku' boote fra min s-ata. Efter BIOS-opstart osv. skriver den GRUB (???) og gør ikke mere.
J har hørt at GRUB måske har noget m Linux (?) at gøre, men d kan da vel ikk' være tilfældet da j aldrig har rørt ved det..?

Nu har j fjernet strømmen t min lager-HD, og så starter den fint. Er det en eller anden konflikt??

Fik i øvrigt samme GRUB meddelelse da j kom til at køre begge HD på samme kanal, men d var jo bare mig der fjumrede.. :)

Måske har det noget at gøre med en windows-opdatering i nat, hvor den inst. "Software Distribution Service 2.0", da det var her til morgen problemet opstod??

Hjælp modtages med kyshånd! :)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2005 - 13:46 #1
Hvis den skriver "grub" vil jeg godt holde "2 kolde" på at der på et tidspunkt har været en Linux-installation på din hardddisk.
LØSNING
Boot op på din XP-skive -> vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" -> log ind -> skriv -> fixmbr -> klik enter -> skriv exit -> klik enter, så skulle det gerne køre
Avatar billede ambroz Nybegynder
15. juli 2005 - 14:15 #2
nåh.. nu valgte den at virke af sig selv... Ved sq ikk hva den har gang i, hehe..
Mht. GRUB, så har j ALDRIG haft noget med linux overhovedet at gøre.. :/
D R en spritny HD, såeh..?

Anyway, j lukker bare d her, men ellers tak for din deltagelse helgec.. :)
Avatar billede ambroz Nybegynder
15. juli 2005 - 14:17 #3
.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2005 - 15:39 #4
"D R en spritny HD, såeh..?" Det er vist noget du tror (og håber)
Avatar billede ambroz Nybegynder
16. juli 2005 - 13:09 #5
tjah, den var pakket ordentligt ind i antistatisk materiale fra producenten og forseglet, jeg formaterede den inden win inst., og jeg går da ikk' ud fra at en ordentlig butikskæde på Falkoner Allé ville gå igennem alt det besvær. :)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2005 - 13:45 #6
For ca. 1 år siden blev BILKA grebet i at sælge billige "nye" harddiske som det viste sig var reparerede diske, desværre havde man glemt at fjerne data fra den ene og derved blev det opdaget.
Hvis du kan sandsynliggøre at resterne fra en bootloader (grub) som er bootloaderen i de fleste Linux systemer kan optræde i din MBR uden at der har været en Linux-installation på disken, så forhøjer jeg mit tilbud fra 15/07-2005 13:46:15 til 10 kolde
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 19:13 #7
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 22:27 #8
Vi prøver igen - Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??