Avatar billede bossnos Nybegynder
15. juli 2005 - 12:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

adresselinie - kan man bestemme hvor meget der må ses?

Jeg har en hjemmeside hvor jeg gerne vil at det eneste der vises i adresselinien er www.mitdomæne.dk/
og ikke som nu www.mitdomæne.dk/nytsite/default.htm når folk klikker sig rundt på det. Kan dette lade sig gøre ?

vh
B
Avatar billede locturian Nybegynder
15. juli 2005 - 12:19 #1
Ja, ved at bruge Frames - Ellers ikke. Adresse linien er en del af en browser, og kan ikke sådan lige ændres...
Avatar billede busschou Praktikant
15. juli 2005 - 12:38 #2
ja frames er løsning
Iframes er en anden løsning
En tredie løsning er at lave en hulens masse kode i et serverside sprog, men det er nok ret omsonst :o)
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2005 - 12:41 #3
Men serverside scripts tager oftest udgangspunkt i get-variabler, som også ses i adresselinjen ...
Avatar billede busschou Praktikant
15. juli 2005 - 12:51 #4
joo men jeg tænkte mere kryptisk kan det meste jo lade sig gøre hvis man vil ;o)
Men kan vel på alle sider på samtlige links kalde en funktion som sætter en session med reference til hvor man skal hen
Dernæst lader man alle links referere til index siden som altid kalder en funktion som henter oplysninger fra denne denne session og laver en include af en slags som gør at man ikke kan se oplysningerne i adressebaren, i asp fx en server.transfer
Derved vil der hele tiden kun stå default.asp filen i adresse linjen
Men som sagt, omsonst
Avatar billede olebole Juniormester
15. juli 2005 - 16:52 #5
<ole>

Hvorfor er høj brugervenlighed nu et problem? Det er da en pine i nakken for enhver bruger, at vedkommende ikke kan se, hvor på sitet, han er.
Det er dog ikke et helt ualmindeligt spørgsmål, da det vist er en kort fase, mange nye kodere skal igennem  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede busschou Praktikant
15. juli 2005 - 16:57 #6
hmm tja, mon ikke det er noget med at man synes adresselinjen er pænest uden for meget halløj?
Kan være bossnos har en god grund ?
Avatar billede bossnos Nybegynder
15. juli 2005 - 22:35 #7
Det er en hjemmeside der igennem årerne er blevet ret kompleks, og stort set umulig at rydde op i. Og forskellige webmasters har igennem flere omgange bare redirectet til en ny mappe via index filen.. Planen er en større oprydning snarest, men desværre tidligst om et par måneder. Og indtil da, kunne det jo være ret hyggeligt at man ikke som besøgende på siden skal sidde og kigge på mappe henvisninger, I mine øjne virker det nemlig ikke særlig prof.
Og jeg smed egentlig spørgsmålet herind, fordi jeg syntes at kunne huske et java script der kunne noget i stil med det jeg søger, men har desværre fuldstændig glemt hvad den hed. eller i det hele taget, hvad det var nøjagtigt den kunne.
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2005 - 22:39 #8
locturians initielle svar er fuldstændigt korrekt, så du skal nok tænke anderledes !-)
Avatar billede bossnos Nybegynder
01. juni 2006 - 22:31 #9
Lukker