Avatar billede batman101 Nybegynder
15. juli 2005 - 08:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit win xp genstarter når jeg vælger sluk pc

Beskrivelse af situationen:

Jeg klikker på start -> luk computer -> luk computer

Under normale omstændigheder ville dette få min pc til at slukke og så var alting fint, men som det er nu, når jeg vil slukke den som beskrevet ovenfor, så foretager min pc de normale nedlukningsprocedurer, men istedet for så at slukke som det sidste genstater den.

Jeg har prøvet flere gange af lukke ned, men den genstarter hver gang, så jeg er nødt til at hive strømstikket ud når den er tændt hvis jeg vil slukke den.

jeg har kørt virus program (antivir) med seneste opdateringer, men den finder ikke noget. Jeg har endvidere kørt adaware, men her var der heller ikke noget ekstraordinært at finde.

Det eneste der er ændret til/fra problemet opstod, er jeg installerede et linksys trådløst netværk. Jeg har prøvet at afinstallere det hele, men det hjalp ikke.

Linksys support mente med sikkerhed at kunne sige, at det ikke var deres drivere, der kunne give det problem.

Nogen der har nogle ideer til hvad jeg skal gøre?

jeg har en p4 2,67 med 768mb ram, win xp.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. juli 2005 - 08:37 #1
Kør en chkdsk /r i repair i konsollen. Der er ikke sikkert, det er nok. Kunne tyde på en driverfejl.
Avatar billede nva Praktikant
15. juli 2005 - 09:22 #2
Under Strømstyring i kontrolpanel se under Avanceret om der står at du skal lukke comp når du trykker på afbryderknappen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. juli 2005 - 09:31 #3
nva>>Hvor kommer du på, at det skulle være det, den har dog virket, det er efter en softwareinstall, det er gået galt.
Avatar billede nva Praktikant
15. juli 2005 - 09:34 #4
sempron -> Det er jo mega nemt at checke ;-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. juli 2005 - 10:42 #5
nva>>Det er det, men man laver ikke et svar, før man er sikker på, at det er det.
Avatar billede nva Praktikant
15. juli 2005 - 10:58 #6
Den diskussion gider jeg ikke ind i - der er delte meninger om den sag ;-) Svaret kan bare afvises hvis det ikke er løsningen.
Avatar billede batman101 Nybegynder
15. juli 2005 - 11:04 #7
Takker for ideerne  - tester dem når jeg kommer hjem fra work :D
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. juli 2005 - 11:10 #8
OK
Avatar billede batman101 Nybegynder
15. juli 2005 - 18:59 #9
Er nu kommet hjem og har prøvet begge jeres forslag, men min PC genstarter stadig når jeg vil lukke ned, som beskrevet ovenfor. Så forlagne virkede ikke.

andre ideer?
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. juli 2005 - 19:46 #10
Har du prøvet systemgendannelsen?
Avatar billede batman101 Nybegynder
16. juli 2005 - 11:17 #11
nej det har jeg ikke, men svarer det ikke til at jeg formatere min pc? vil nødig miste alle indstillinger... og alt jeg har hentet
Avatar billede batman101 Nybegynder
18. juli 2005 - 17:25 #12
har løst det - der var sket en ændring i min bios opsætning af en eller anden grund - en masse ting under power var enabled, men skulle være disabled :D