Avatar billede erikvedel Nybegynder
14. juli 2005 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Find højde af tabel

Halløj på Eksperten.

Jeg har lavet en udskrift side hvor der udskrives data fra en database. Nå jeg kører et loop fra databasen, og indholdet fylder for meget til en side - opstår mit problem.

Spørgsmålet: Hvordan kan jeg finde tabellens (eller indholdets) højde således den automatisk opretter en, to eller tre sider? Eller skal jeg bruge div?
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 15:00 #1
Det er jo et problem i og med tabellens højde afhænger af indholdet. Jo mere indhold man putter i desto højere bliver den.

En løsning kunne være at du tæller hvor mange linjer der skal til for at tabellen fylder en side. Dernæst kan du tælle linjerne i databasen, eller for den sags skyld tegnene pr linje også
Avatar billede erikvedel Nybegynder
14. juli 2005 - 15:06 #2
Hmmm - ok!
Hvordan finder jeg antal tegn?
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 15:09 #3
jamen hvis den udskrives fra en database så har du vel et tekst felt som du kan tage længden af
Avatar billede erikvedel Nybegynder
14. juli 2005 - 15:14 #4
Aaaah... Ja præcis!

Nu er jeg med! Den prøver jeg! - Beklager, men havde lige en lille hjerneblødning!

Takker!

200 til dig!
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 15:16 #5
oki :o)
Altså jeg tror ikke det er muligt at finde højden på anden vis
Men der er jo to muligheder
Enten bliver en linje så lang at den deler sig over flere
Eller også er der indsat linje skift som enten er registreret som <br> eller vbCrLf
Så på den måde er der mange muligheder for at tælle sig frem til højden
Avatar billede erikvedel Nybegynder
14. juli 2005 - 15:19 #6
Jep - jamen da det er en faktura oversigt bruger jeg ikke linjeskift, men ellers kunne jeg bare undlade at tælle dem med...