Avatar billede koden Novice
14. juli 2005 - 13:06 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Brug af access point og USB modtager

Jeg skal sikre en kammerat trådløse "netværk".

Han har følgende:
En bærbar
En stationær
et access point Belkin FSD7130
En netgear MA111 USB pen wireless
TDC ADSL router m.m.

Den bærbar sidder direkte i ADSL router, hvilket acces point også gør. I den stationære sidder USB pen så.
Jeg skal sikre den trådløse forbindelse mellem stationær og router.

Jeg har tastet mac adr. på de 2 pcere ind på access point under mac filtrering.
men skal router og usb pens mac adr. også stå der??

Har jeg ellers overset noget?
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 13:10 #1
når du bruger mac filtring skal du kun indtaste de mac adresser der skal bruge det trådløse netværk, altså USB pen'nen men er den bærbare ikke også tilsluttet til trådløst eller?, hvis den er skal dens mac jo self. også derind, men mac adresser på alm. netkort skal ikke ind i mac filteret
Avatar billede koden Novice
14. juli 2005 - 13:16 #2
Den bærbare skal i første omgang ikke have adgang til det trådløse. Men jeg har tastet dens mac ind alligevel til fremtidig brug.
USB pennen okay. Men hvad med den router hvor access point er tilkoblet??
Nå nej ...den skal vel ikke når det er i access point man taster mac adr. ??

Når jeg har tastet dem ind i access point, kan jeg så bare tage den med ud til ham og koble den på igen, hvor jeg tog den fra.
Eller skal jeg ind på den stationære og sætte noget tcp/ip op.
Inden jeg tog udstyr med virkede det hele, dog uden sikkerhed...
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 13:23 #3
Hvis det hele kører DHCP skulle der ikke være nogen problemer, og det er jo kun de netkort der bruger trådløst opkobling at du skal indtaste mac adresse på
Avatar billede koden Novice
14. juli 2005 - 13:35 #4
OK jeg takker...
Avatar billede koden Novice
14. juli 2005 - 13:41 #5
Hvad mente du egentlig med: men mac adresser på alm. netkort skal ikke ind i mac filteret ?
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 13:47 #6
Det var det med at det kun er trådløse netkort der er nøådvendigt at indtaste mac adr. på da de er de eneste der skal bruge det trådløse net til noget
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2005 - 14:29 #7
øhhh hvis du kun køre med mac-filter så er netværket ikke særlig sikkert... som minimum skal du bruge wep kryptering men helst WPA kryptering.
Avatar billede koden Novice
14. juli 2005 - 15:08 #8
Har valgt WPA. Glemte bare at skrive det.
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2005 - 16:33 #9
godt så :)