Avatar billede trekkies Juniormester
14. juli 2005 - 12:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Forbedring til eksperten.dk

Hej alle sammen

Jeg har nu været medlem af eksperten.dk siden 28 januar 2004, og jeg har været meget glad for at være herinde, men jeg synes at der findes mange spørgsmål som ikke er lukket.
Siden at jeg blev medlem har jeg deltaget i 648 spørgsmål ud af dem er det 164 spørgsmål som ikke er lukket med et "accepter".
Det er msåke ikke mange, men det er for mange :)
Jeg synes at der skulle lavet en funktion, så man kun kan have 3 spørgsmål åbent af gangen, ellers får man en besked på at man skal lukke nogle af sine sprøgsmål for at kunne åben nye spørgsmål.
Nu er der nogle som siger at jeg kun vil have point, måske - måske ikke, men jeg mener at man bruger sin fritid herinde, så skal man da også have noget for det.

Nogle er gode til at lukke deres spørgsmål, mens andre er ligeglad men det, hvilket jeg syens er irreterende :)

Nu er der sikkert nogle som siger at jeg selv har 1 spørgsmål åbent, 2 med denne, men det andet spørgsmål er ikke færdigt i nu.

Men hvad synes I om funktion, så man kun kan have 3 spørgsmål åbent af gangen her på eksperten.dk?

Mvh
Martin Jørgensen
Avatar billede levich Nybegynder
14. juli 2005 - 13:51 #1
Jeg synes det lyder meget fornuftigt.

Eller måske blot et lille tal i parantes ved siden af brugernavnet, hvor tallet angiver hvor mange åbne spørgsmål brugeren har.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. juli 2005 - 14:50 #2
en ok ide, men du er ikke den første der kommer med den, prøv søg lidt her på eksperten og du vil finde utallige tråde der kommer med både gode og kreative løsninger på problemet med for mange åbne spørgsmål.
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juli 2005 - 18:37 #3
"et lille tal i parantes ved siden af brugernavnet" er perfekt!
og urimeligt nemt/hutigt = billigt at lave.
Og det vil ikke ændre ved nogensomhelt funktionalitet = ingen behøver tage stilling til nogetsomhelst det er ganske ufarligt.
hvad venter de på?
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2005 - 20:38 #4
det med en parantes ville være kanont, nemt at se hvor seriøse folk er, og hurtigt at springe over ;)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
15. juli 2005 - 10:45 #5
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt om spørgsmålene er åbne eller lukkede???
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. juli 2005 - 10:52 #6
tsk tsk, thomas thomas, nej sefølgelig er det ikke det... et u-lukket spørgsmål betyder at at spørgeren er komplet ligeglad med at der faktisk er folk der gider bruge deres fritid på at hjælpe andre, det er dybt respektløst, anit-socialt og burde medføre en tur over knæet. Du siger vel også Tak ude i den virkelige verden
når nogen hjælper dig, eller hvad?
Jeg KAN ikke forstå at folk ikke kan fatte at tak for hjælpen er et universielt koncept som er med til at bekræfte omverdenen om at "man" værdsættes. Deer principielt ligegyldigt om hjælpen foregår digitalt her på E, eller i køen nede i supermarkedet.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2005 - 11:55 #7
thomas, du kan sammenligne det lidt med om en regning er betalt eller ej, her betales der dog bare med point, og de fleste mennesker kan nu godt lide at få lidt for at gøre noget / hjælpe andre ;) (er mere princippet i at man på den måde siger tak for hjælpen)
Avatar billede fcs Novice
15. juli 2005 - 17:35 #8
Trekkies>> Funktionen har været foreslået Admin og IDG flere gange, men de har åbenbart ikke vurderet at den var så vigtig.... Personligt synes jeg at det er en fin ide ;o)

Hygge

FCS/Coadmin
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. juli 2005 - 11:37 #9
mobius6> Jeg siger heller ikke, at man ikke skal sige tak, når andre hjælper. Men om du har 100 eller 1000000 point er da fuldstændig ligegyldigt? Hvad vil du dog bruge dem til?

screem_brille> "de fleste mennesker kan nu godt lide at få lidt for at gøre noget" - Jamen man får jo netop intet for det. Det er da udelukkende frivilligt at hjælpe folk her, så et tak må da være nok. Pointene er jo bare en værdi i et felt i en database og hverken mere eller mindre.
Avatar billede screem_brille Novice
20. juli 2005 - 12:09 #10
-thomas- jo man får point for det, og det er et udtryk for hvad man kan, og hvis point havde så lidt betydning for folk (mht at give) så kan jeg virkelig ikke se hvorfor folk holder så godt fast på dem.

Ja folke r her frivilligt, men hvis ingen fik et tak eller på anden måde en anderkendelse for det de (vi) gør, så gjorde vi det jo nok ikke.
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juli 2005 - 12:18 #11
----thomas--- point er absolut ikke ligegyldigt, jeg vil enda våve skindet og postulere at eksperten ikke ville være halvdelen af hvad den er i dag uden point-systemet. Point appelerer til den enkeltes "konkurrence-gen" ikke at "man" primært konkurrerer med andre men for de flestes vedkommende (tror jeg) med sig selv (og selvfølgelig det gratis pro-medlemskab point KAN give).
Point er status, point viser at du er god til at hjælpe andre, point er sjovt.
Helt personligt havde jeg et "mål" da jeg startede med at hjælpe på E jeg ville være i top 500, og jeg er godt på vej (560) når "målet" er nået vil jeg så revurdere om jeg vil sætte et nyt mål fx top100 eller lukke og slukke og bruge tiden til mig selv og ikke på andre ;-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juli 2005 - 12:24 #12
ex lidt langt ude ex, men for lige at sætte det lidt i perspektiv;
forestil dig at vinderene i VM i fodbold blot fik en venligt håndtryk af linjevogteren; "fint drenge på toppen der!, i spillede sgu' da meget godt, her en et venligt håndtryk...vi har droppet pokalen i år, det er alligevel en værdiløs halvgrim billig-metal genstand som reelt er uden betydning, i har jo vundet så er det vel nok"... jeg tror nok der skulle deles tudekiks ud efter kampen så ;-)
---lige langt nok ude jaja, men du catcher mit drift, yes?
Avatar billede screem_brille Novice
20. juli 2005 - 12:30 #13
mobius6 helt enig i at det også er konkurrence betonet (for mit vedkommende overfor mig selv, da det også er et udtryk for jeg fatter lift af det jeg forsøger at fortæle andre), engang sidste vinter satte jeg mig for at komme på top 100 (var nede på min 7600 pladsen på det tidspunkt, og nu er mit mål top 50)
Avatar billede trekkies Juniormester
20. juli 2005 - 13:03 #14
Hvad kan vi gøre for at der bliver lavet en eller anden funktion, hvem skal vi kontakte?
Avatar billede screem_brille Novice
20. juli 2005 - 13:15 #15
spar tiden, det bliver alligevel ikek indført, siden er som IDG vil have det, det er ihvertfald ikek for brugernes skyld (alene det at der ikke er knyttet en fast person til siden mht udvikling og drift siger jo en del)
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juli 2005 - 16:20 #16
jeg er også bange for at screembrille har ret desværre, de eneste der reelt vil få "nogen" til at slå ørerne ud ville være en massiv demonstration af HVEM der ER exsperten, (og her menes ikke inkompetente project managers som intet fatter)
nej hvis de 50 mest kompetante og aktive brugere 100% boykottede E i 1-2 mdr.
(så stedet enten ville ende som legeplads for teenage wannabies eller besøgstallet ville dale til det halve. ) kunne man måske få en konstruktiv dialog igang. men det ville kræve en udoverdetsædvanlige indsats, og hvem gider det...jeg tror vi er RIGTIGT mange der blot sidder og venter på der fede alternativ til E, der er ihvertfald materiale nok til at bygge det "perfekte" forum, og det skulle ikke tage mange dage at flytte 70% af brugerne med, ingen tvivl om det ;-)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. juli 2005 - 16:39 #17
Tjaa, det er også fair nok, at nogen tænker sådan. Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med points - jeg hjælper kun for hjælpen og for udfordringens skyld. Men hvis pointsystemet kan få flere til at deltage er det helt fint for mig.
Avatar billede levich Nybegynder
20. juli 2005 - 16:55 #18
Mon ikke der er en løbende (årlig) ændring af hjemmesidens kode, hvor der foretages småændringer, hvor idéer såsom "et lille tal i parantes ved siden af brugernavnet" kan komme på tale? Jeg kan ikke forestille mig andet. Vi brugere kan blot ikke forvente en hurtig respons på idéer.
Avatar billede trekkies Juniormester
21. juli 2005 - 21:30 #19
Jeg tror ikke at vi kommer videre i denne omgang :(

Hvis nogle af jer vil have point, bedes I lægge et svar :)
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 21:49 #20
ingen point her, når det gælder eksperten og spørgsmål om det ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. juli 2005 - 12:44 #21
thanks but no thanks ;)
Avatar billede levich Nybegynder
25. juli 2005 - 01:40 #22
ingen point her
Avatar billede trekkies Juniormester
27. juli 2005 - 20:04 #23
triple-x, -thomas- og fcs vil I ikke have point?
Avatar billede trekkies Juniormester
05. august 2005 - 13:29 #24
Jeg lukker dette spørgsmål nu, men hvis triple-x, -thomas- og fcs kommer i tanke om at de gerne vil have point, skal I bare skrive herinde :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 13:31 #25
ingen point til mig :)