Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

At få et netværks printer sat til en lpt port i winxp

Hej folkens
Jeg roder lidt med et gammelt dos prog og det vil ikke printe ud med mindre at det er fra en LPT port i windows XP, men printeren det skal bruge er en ren netværks printer. Kan jeg få netværks printeren mappet til en LPT port eller hvad gør jeg??

MVH Blade
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:07 #1
Du kan installere den som lokal printer
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:18 #2
Hvad mener du?, jeg har ikke mulighed for at tilslutte denne printer direkte til den pågældende PC!. Da det er en ren netværks printer, altså den tilgåes via en tcp/ip port sådan som den er installeret nu
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:20 #3
Ikke tilslutte, men installere som lokal printer over tcp/ip.

Under installationen kan du vælge 'opret port'.
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:22 #4
Det er sådan den er installeret nu, men så hedder porten jo IP_XXX.XXX.XXX.XXX og ikke LPTx: og dos programmet forstår kun LPT1 LPT2 eller LPT3
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:23 #5
Så tror jeg ikke du har de store muligheder for at få det til at virke.

Hvad funktion har programmet ?
Måske der findes et nyere alternativ.
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:28 #6
det er et tidregistrerings program til et firma som via terminaler indsamler tidspunkter hvornår medarbejdere stempler ud osv. så at udskifte programmet er vist ikke et alternativ :(
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:30 #7
Du kan ikke gemme i en fil og derefter udskrive filen ?
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 09:33 #8
hehe jo jeg kan sikker :), men hende der skal bruge det normalt, kan ikke tror jeg ihvertfald.
Avatar billede anjep Nybegynder
14. juli 2005 - 10:57 #9
gå ud i en dos prompt og skriv: net use lpt1: \\IPADRESSE\DELTPRINTERNAVN, hvis du ikke har noget printer navn så bare kriv ip adressen.
Avatar billede willadsen Nybegynder
14. juli 2005 - 11:52 #10
det har jeg prøvet uden held
Avatar billede tlaursen Nybegynder
15. juli 2005 - 02:12 #11
Kan du ikke tilføje printeren som en lokal printer. Fjern fluebenet i "Find og installer plug and play" klik næste > vælg Opret ny port, Standard TCP/IP > I det næste skærmbillede skriver du IP-adressen og klikker næste, glem hvad der står i portnavn, det er lige meget nu.
Så skulle den kunne finde din printer. Derefter deler du printeren ud og laver en forbindelse til \\PC-navn\printershare med den net use komando der tidligere er nævnt.
Ved godt at det ikke sluttede ligeså godt som det startede, men jeg har ikke selv en netværksprinter her, så jeg kan ikke fortælle hvad der skal klikkes på ;-)
Avatar billede willadsen Nybegynder
15. juli 2005 - 21:12 #12
jo det kunne måske virke
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. juli 2005 - 14:02 #13
Smider lige et svar hvis du bruger min løsning.