Avatar billede fbh Nybegynder
13. juli 2005 - 23:28 Der er 27 kommentarer

Ikke strømførende olie?

Hey alle,

Nogen har fortalt at ganske almindelig madolie ikke er strømførende, men er det sandt?
Jeg tænker er på at dumpe en computer ned i en "balje" med olie så den er kølet og helt fanless.

Er der evt. nogen der ved hvilket olie der IKKE er strømførende, overhovedet, og ved hvor man kan købe det/hvad det koster.

Helst helt klar olie - madolie er jo ikke helt klar, men kunne være fint til at lege med.
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2005 - 23:35 #1
jeg tror alt olie, (alt væske) er strømførende, har ikke hørt om noget ikke strømførende væske endnu:-P

MEN ELL. go idéselvom det nok vil lugte lidt i længden med mindre man laver boksen lufttæt
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:40 #2
det lyder som en rimelig high end løsning hvis det skal virke
der er garanteret stoffer i madolien som ikke er sunde for dine komponenter (så du kan få problemer med ir eller at fx elektrolytterne ikke kan klare at det kommer vædske til)
men ellers sjov ide
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:41 #3
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:44 #4
men han har tilsyneladende ladet ventilatorerne sidde i
så er det bare om du har fidus til billedet :-)
prøv med en gammel PC først
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2005 - 23:45 #5
hmmmm mon det virkelig virker, det skal da komme an på en prøve har nok lidt gamle dele rundomkring man kan prøve med :-D
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2005 - 23:46 #6
men prøver uden køler....
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:50 #7
glæder mig til at høre om hvad der sker
vegetabilsk olie - der bør det meste madolie kunne gå :-)
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2005 - 23:53 #8
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2005 - 23:54 #9
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:57 #10
det begyder jo næsten at lugte at friture her :-)
Avatar billede krydset Nybegynder
14. juli 2005 - 00:00 #11
*GG* får faktisk helt lyst til en gang pomfritter nu man tænker på alt det olie :-D
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2005 - 07:39 #12
man kan sagtens få olie uden det er strømførende, men vælg en olie med lav viskorisitet (mener jeg det hedder), og noget der ikke bliver harsk
Avatar billede fbh Nybegynder
14. juli 2005 - 17:23 #13
Har godt set hjemmesiden for det projekt der. Han har også skrevet nogen risks på wikipedia, men madolie er jo ikke helt klart :p derfor jeg ville se om der vare andre/bedre alternativer
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2005 - 20:34 #14
syntetisk olie er bedre da det ikke blvier harsk som f.eks madolie vil blive med tiden
Avatar billede krydset Nybegynder
14. juli 2005 - 20:41 #15
syntetisk olie, er det ikke det man bruger i automatgearkasser ??
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2005 - 20:46 #16
det bruges rigtig mange steder
Avatar billede fbh Nybegynder
14. juli 2005 - 20:53 #17
Hvor køber man syntetisk olie?
Avatar billede fbh Nybegynder
14. juli 2005 - 20:54 #18
som evt. er klart
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2005 - 20:59 #19
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=4&tID=176821 her står lidt om netop samme spørgsmål ;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:28 #20
noget feedback ?
Avatar billede krydset Nybegynder
29. juli 2005 - 12:07 #21
Mit projekt er ikke blevet til noget... Fandt ud af den cpu jeg havde liggende ikke virkede, så projektet er herfra udgået indtil videre :(
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 21:30 #22
i er da bindegale hvis i vil smide jeres computer nede i et akvarie med olie .
haha - jeg kunne aldrig finde på at prøve på det ! :p
Avatar billede screem_brille Novice
28. august 2005 - 21:35 #23
hvorfor er man det ? bare fordi du ikke kan fidne på det er det jo ikek ens betydende med at det er en dum ide (mht køling)
Avatar billede krydset Nybegynder
29. august 2005 - 06:42 #24
det er da dig der skør i hovedet at du IKKE vil prøve det, du ved da aldrig om det er en go ide hvis du ikke prøver det....

fhb er du kommet videre ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. august 2005 - 13:37 #25
http://www.lubricants.co.uk/oil.html
her er der en del gennemsigtige olier af forskellig viskositet
prøv evt. dem her http://www.danlube.dk/ måske ved de noget
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:43 #26
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:19 #27
brug for mere hjælp ?