Avatar billede -nero- Nybegynder
13. juli 2005 - 12:28 Der er 12 kommentarer

Hvor varm må den max blive?

Jeg, eller min kæreste har en amd 1,6ghz.. I disse varme tider bliver den total varm, 56-58grader varm.. Jeg har købt en ny og bedre cpu køler til den, men det hjælper ikke.. Nogen der ved hvor varm den max må blive? og hvad jeg kan gøre for at køle den bedre? den fan jeg købte til den, den skulle kunne køle en amd 3000+ men den er ikke blevet mere kælig :(
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. juli 2005 - 12:32 #1
Så længe den er under 70-75 grader så skulle der ikke være nogen problemer. 56-58 grader er en smule højere end min gamle Amd Athlon som ligger omkring 53 grader, men hvis din maskine kører som den skal er der ingen grund til bekymring.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. juli 2005 - 12:32 #2
det er ok temp..O)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. juli 2005 - 12:35 #3
sådan ca. må temperaturen ikke være højere end 55 grader, HVIS det skal være optimalt..
det er ikke helt usandsynligt at den ligger så højt opp hvis du har en halvdårlig køler!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. juli 2005 - 12:47 #4
Hvis du meget gerne vil have den ned i temperatur er det også en mulighed at "under clocke", dvs at sætte hastigheden ned i forhold til de 1,6 ghz. Du kan sætte den ned til eks 1,5ghz, så vil varmeudviklingen være mindre, men jeg synes under alle omstændigheder ikke at 56-58 grader er alarmerende.
Avatar billede -nero- Nybegynder
13. juli 2005 - 13:09 #5
ok.. tak for hjælpen
Avatar billede -nero- Nybegynder
13. juli 2005 - 13:10 #6
Min egen p4 3,2ghz bliver max 42grader varm på de varmedage, og så bliver en amd 1,6ghz så varm, det fatter man jo ikke.. Jeg prøver at underclocke den, og ser hvordan det bliver.. Men mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
13. juli 2005 - 13:41 #7
du kan ikke sammenlige en intel pentium med en amd, enyway er det en fin nok temperatur..
Avatar billede espersen Novice
13. juli 2005 - 16:25 #8
AMD-temperatuen er som nævnt helt ok ! - min bekymring kan samles om bundkortet i tilfælde af der ikke er nok luftgennemstrømning i kabinettet.

derfor :
- flå pelsen af dyret i sommervarmen og lade den stå åben
- suppler med en kabinet køler (evt. en ekstra -> brug evt. den fra den gamle CPU-køler?)
Avatar billede espersen Novice
27. juli 2005 - 09:04 #9
hvordan går det ?
Avatar billede espersen Novice
19. oktober 2005 - 09:03 #10
kaster et svar i tilfælde af det var andet end CPU-temp'en der var for høj
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2006 - 13:47 #11
fået set på det`??
Avatar billede espersen Novice
10. april 2006 - 09:53 #12
husk at lukke tråden ved at acceptere svar
bed evt. andre om at smide et svar.

hav en god dag