Avatar billede waingro Nybegynder
13. juli 2005 - 09:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk testprogram

Jeg mangler et universelt test program til at teste fejl på harddiske. Den skal kunne teste alle mærker og må gerne kunne startes fra en bootdisk (det er ikke et must)
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. juli 2005 - 10:03 #1
www.maxtor.com hent powermax og pak den ud på en diskette.
Avatar billede webt Nybegynder
13. juli 2005 - 10:03 #2
tag et kig på Ultimate Boot cd http://www.ultimatebootcd.com/
Den indeholder harddisk testværktøjer til rigtigt mange  + en masse andre ting

Mvh
Martin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2005 - 10:08 #3
Enig med webt. På ultimatebootcd.com (hent hele CD'en) ligger test programmerne fra alle de store harddisk producenter. Du booter på CD'en (boot CD... ) og vælger harddisk toolet efter producent. Kender ikke nogen ultimate tools der kan teste alle diske, blandt andet fordi at producenterne har forskellige kriterier for hvad der er en fejl, hvor varme de må være osv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2005 - 10:09 #4
sempron>> Powermax virker vist kun rigtigt med maxtor diske og er derfor ikke særligt universelt.
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. juli 2005 - 10:23 #5
Jeg har med held brugt powermax til mange andre modeller-uden probler, dermed ikke sagt, at andre prg. er bedre.
Avatar billede waingro Nybegynder
13. juli 2005 - 10:45 #6
Webt>>du får point - men mangler et "svar"
Avatar billede webt Nybegynder
13. juli 2005 - 10:50 #7
Ja men her kommer da et svar, kan evt deles med james-t for ekstra info og opbakning

Mvh
Martin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2005 - 15:09 #8
webt>> Jeg ydede bare support, selv de bedste svar og produkter (ultimatebootcd) skal have et lille skub for at blive store og kendte!
Avatar billede webt Nybegynder
13. juli 2005 - 18:54 #9
Helt i orden :) bruger den tit og ofte