Avatar billede charlie2000 Nybegynder
12. juli 2005 - 21:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ny maskine - vil ikke

hejsa

jeg har lige købt ny computer, med følgende dele:

Asus P5WD2 Premium
Intel P4 570J, 3,8 Ghz
2x512 Mb Corsair DDR2 PC-6400
Saphire Radeon X850 XT
Weston Digital 200 GB S-ATA 2 Harddisk
Seagate 80 GB ATA Harddisk
Creative Audigy 2 Lydkort

Til at starte med ville jeg gerne ligge mit system på SATA disken men da jeg prøvede dette kunne jeg ikke installere windows, den kom med en 0x0000007B fejl. Efter jeg havede brugt noget tid på at prøve få det til at virke, gad jeg ikke det mere og satte 80 giga disken sim primær HD. den er nu også stoppet med at vise 0x0000007B fejlen og istædet begynt at komme med sort skærm når jeg skal til at installere windows. fejlen kommer når den skal til at vise partitions billedet.

Det skal lige siges at computeren kan finde operativ systemet der allerade findes på 80 giga disken, dog uden at starte selvfølgelig.

jeg håber at der er nogen der har en god ide evnt. en løsning.
Avatar billede zahr Nybegynder
12. juli 2005 - 21:14 #1
prøv at rens din windows cd, kan jo være den er slidt....
Avatar billede strych9 Praktikant
12. juli 2005 - 21:15 #2
Er det en INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE fejl du får?

Lyder som en flaky hdd. Prøv at se om du kan formattere den i en anden computer.

Er jumperne sat rigtigt?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
12. juli 2005 - 21:15 #3
det er ikke det jeg har prøvet både med en win 2000 og en win xp cd som jeg er sikker på virker.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
12. juli 2005 - 21:16 #4
jeg fik den fejl da jeg havde min SATA disk på som primær efter jeg har fjernet den kommer der ikke nogle fejl udover den går sort
Avatar billede tubber Juniormester
12. juli 2005 - 21:17 #5
kunne det tænkes du under install skal trykke på F6 (mener det er den) for at installere SCSI eller anden trejdeparts driver ?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
12. juli 2005 - 21:22 #6
ja bortset fra jeg ikke bruger onbord SATA cotroller men standart IDE
Avatar billede strych9 Praktikant
12. juli 2005 - 21:25 #7
Prøv nu bare at formatere den disk charlie =)
Hvis du ikke gider at lange den over i en anden computer så brug deldisk på en floppy: http://home.no/fungerer/verktoy/deldisk.exe
Avatar billede tubber Juniormester
12. juli 2005 - 21:26 #8
Ifølge følgende artikel kan det være en bootsector virus, prøv at chekke for en sådan, der skal du bruge et virus program du kan kører fra diskette eller en cd....

Har haft gode erfaringer med F-Prot, et gratis program

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 21:26 #9
Din windows er den SP1 fra installation af? først sp1 supportere SATA
Avatar billede positron33 Nybegynder
13. juli 2005 - 00:57 #10
Tubber, jeg tror ikke at det er en virus, da han har haft problemer med 2 forskellige harddiske. Og hvordan skulle han kunne have fået en virus, hvis han ikke har været på nettet endnu, og kun har været ved windows-installationen?

charlie, har du prøvet at gå ind i din BIOS, og tjekket om din 80 GB disk er sat til Auto mode, under Primary Slave?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
13. juli 2005 - 02:04 #11
undskyld jeg har været væk så længe, havde lige nogle vigtige til at gøre.

SATA disken er ikke sat til og 80 giga disken er allerede formateret fordi der ligger gammelt os på.

Win xp cden er sp1

80 giga disken er sat til Primary Master og står til Auto
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
13. juli 2005 - 14:14 #12
har fundet ud af det, jeg havde kommet til at sætte dvd-drev på nogle IDE connectors som kun kunne køre Harddiske.  :-) RTFM :-)

til andre der måske får dette problem så skal dvd/cd drev sidde i den blå connector og ikke de røde. og for at få installeret på sata diske skal man lige hente driverne på asus' webside, trykke F6 under start og vælge driveren:-D